    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak działa rekuperator
    Date: Fri, 14 Jan 2011 16:05:31 +0100

    Dnia 14-01-2011 o 10:24:57 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Wiec tak -założenie - mówimy o w miare nowoczesnych domach - w starych i
    > tak reku nie ma.
    >
    > Norma nieszczelnosci budynku mówi ze przy różnicy ciśnień 50Pa wymiana
    > powietrza przez "nieszczelnosci" moze wynosic 3 objetosci budynku na
    > godzine w przypadku wentylacji grawitacyjnej i 1,5 przy mechanicznej. To
    > jest norma wiec w praktyce jest lepiej. W necie znalazłem ze ktos
    > zmierzył 0,16 u siebie i chwalił sie ze jest bardzo dobrze. Wiec
    > przyjmijmy ze 0,5 bedzie srednio dla budynków.
    > Taka wymiana powietrza występuje w bardzo nienaturalnych warunkach gdy
    Ale to bardzo niewielkie ciśnienie.

    > Wiec tak sobie mysle że jeśli na rekuperatorze ustawie przepływy takie
    > same na wejsciu i wyjsciu to układ wentylacji mechanicznej nie spowoduje
    > zmiany ciśnienia w budynku - a przy braku różnicy ciśnień - przepływ
    > powietrza przez nieszczelnosci będzie prawie dokładnie ZERO.
    Ale zapominasz o paru rzeczach, ja mam np gaz i w kuchni mam kratkę
    wentylacyjną
    zredukowaną co prawda ale zawsze i żeby ta kratka działała muszę mieć
    nadciśnienie, podobnie z kominkiem. A jak wieje wiatr to tworzy się różnica
    ciśnień i ze strony nawietrznej będzie ci wwiewało pow do domu. Z tych
    powodów porządane jest mieć nadciśnienie, co powoduje że mniej powietrza
    wywiewamy
    niż wwiewamy do domu, dla reku 100% będzie to oznaczało że pow wychodzące
    ma 20st
    ale wchodzące ma tylko np 17st bo jest go znacznie wiecej i mniej się
    zagrzeje,
    dużo jeszcze zależy o wigotności powietrza bo IMHO para chyba niesie
    więcej energi niż suche powietrze, i jeżeli powietrze zasysane będzie
    wilgotniejsze
    od wyrzucanego to po przejściu przez reku będzie zimniejsze.

    --
    Pozdr
    JanuszK