    Date: Fri, 14 Jan 2011 21:03:34 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak działa rekuperator

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zależy z czym porównać :-) Aby takie wytworzyć potrzebne są duże
    > wentylatory - w porównaniu z małym w reku.

    > Wg mojej wiedzy nie wolno mieszać wentylacji mechnicznej z grawitacyjną.
    > Wiec zadnej kratki mieć nie wolno jesli sie ma wentylacje mechaniczną.
    > Jesli jest - oczywiscie zakłóca prace wentylacji mechanicznej i efekty
    > są dziwne-zgoda. Tylko jej ma nie być. To samo z kominkiem -ma ciągnąć
    > powietrze z zewnątrz i wyrzucać w komin - czyli osobny , szczelny obwód
    > powietrzny.

    Tylko niektóre przepisy żądaja istnienia wentylacji grawitacyjnej -
    pozostaje takie zaprojektowanie (a nie każdy projektant szkolony na
    ulotkach producenta to potrafi) wentylacji mechanicznej żeby w przypadku
    braku zasilania zachowała część przepływu w stopniu wystarczającym na
    uznanie jej za wentylację grawitacyjną. A w tym celu trzeba albo usunąć
    albo popsuć (zmniejszyć jego sprawność) rekuperator, Przy idealnym
    rekuperatorze instalacja ma zerowy ciąg grawitacyjny!

    --
    Darek