  • Data: 2011-01-15 10:48:11
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ale -jakie elementy do reku bedziesz używał? Bo tez bede sie
    > przymierzał... Masz dobrane?

    nie sprecyzowałem jeszcze, ale ja będę robił troszkę nietypowo... w
    domu mam rozprowadzone kanały i miejsce na skrzynkę z samym
    wymiennikiem (prawdopodobnie dwa heatexy, ale jeszcze nie wiem czy
    szeregowo, czy równolegle), robię też GWC, z rur 250 kanalizacyjnych,
    i to wszystko będzie zasilane jednym tylko wentylatorem nawiewowym na
    czerpni, czyli na drugim końcu tej rury, pewnie jakiś EBM... mam
    nadzieje, że to zadziała, opory nie są strasznie wielkie, a kanały
    wywiewowe bardzo krótkie, więc tu opory już zupełnie niewielkie.
    Potencjalne problemy: szczelność od wentyla do wymiennika, i nie wiem
    czy wentyle maja spręż niezależny od tego czy pchają, czy ciągną... To
    wszystko z powodu braku miejsca na porządny reku i z chęci wyrzucenia
    hałasu na zewnątrz, bo przestrzeń mam otwartą i nawet cichy wentylator
    byłby pewnie słyszalny...

    pozdrawiam
    s_13