    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Date: Fri, 27 Mar 2009 10:46:45 +0100
    <gq010v$5om$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <gq81vk$6g0$1@news.onet.pl>
    <gq8i6d$ejd$2@news.wp.pl>
    <f...@v...googlegroups.com>
    <gq8v5b$nnn$1@news.wp.pl> <agrmz6rn7rvt.8t52fbawg76g$.dlg@40tude.net>
    <gqe8ik$78f$1@news3.onet>
    <3...@f...googlegroups.com>
    <gqghcv$hh9$5@news.wp.pl> <gqh1gp$2h3$1@news.interia.pl>
    <gqh9pp$3j2$4@news.wp.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gqh9pp$3j2$4@news.wp.pl...

    > pewnie że nie musi, ale on uchodził za takiego świetnego biznesmena co się
    > tak uczciwie dorobił, biznesmen nie znający sie na podatkach,
    > śmiechy!!!:O)

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    > a ksiegowa to taki sam robol jak sprzątaczka, biznesmen nie musi sprzątać
    > ani prowadzic ksiegowości, ale musi się na tym znać, przynajmniej po to
    > zeby potrafił ich pracę skontrolować, bo jak ksiegowa narobi błędów i
    > przekrętów i biznesmen tego nie zauważy to poleci z torbami!:O)

    A jak prowadzi zaklad produkcyjny to na tokarstwie powinien sie znac, bo go
    tokarz oszuka?? Na spawalnictwie, szlifierstwie, frezarstwie, obrobce
    galwanicznej, kierowaniu i naprawianiu samochodow, budownictwie, bo przeciez
    budynki, drogownictwie, lotnictwie itd. tez ma sie znac?? Po co w ogole kogo
    kolwiek zatrudniac, skoro na wszystkim samemu trzeba sie znac? Ciekawe jak
    prezesi spolek majacych oddzialy na calym swiecie maja sie znac na
    wszystkim. No chyba ze mowa wylacznie o biznesach jednoosobowych, ale wtedy
    tez nie musi znac sie na prawie podatkowym. Powiem wiecej, malo kto sie zna.

    > właśnie ze prawdy nie pisze!
    > opodatkowanie katrą podatkową zwalnia z VATu tylko pod warunkiem obrotów
    > poniżej 10tyś.euro/rok
    > po przekroczeniu tej sumy nawet kartowicz jest obowiązany do pełnej
    > ewidencji VAT oraz kasy fiskalnej!:O) a każdy prywatny gabinet
    > dentystyczny ten próg spokojnie nprzekracza, wiec powinni vat płącić i
    > rachunki fiskalne wystawiać, a dostałeś kiedys rachunek od dentysty? i to
    > wedługotego świetnego biznesmena to jest uczciwy interes?:O)

    Napisal prawde, a Ty motasz by ciagnac dyskusje kopiac sie w bardziej
    szczegolowe przepisy na grupie budowlanej w temacie budowy domu na kredyt.
    Mowa jakims cudem nieszczesnym byla o karcie i uproszczeniach. Jak bedzie
    mial jeszcze wyzsze obroty to i badanie bilansu bedzie musial robic.

    > wiem ze nasze podatki są ciekawe, ale prędzej ja sie nadaję na doradcę niż
    > ty, bo faktycznie żadna forma opodatkowania nie zwalnia DG z vatu, a
    > jedynie nie przekraczanie progu obrotów:O)

    No brawo, zaraz dojdziemy do szczegolowych zapisow ustawy, rozporzadzen,
    okolnikow MinFin i kolejnych nowelizacji.:-) Skoro taki z Ciebie
    podatkoznawca, to co jeszcze robisz?? Otworz biuro rachunkowe i nie bedziesz
    musial starac sie o kredyt na budowe. Studia ekonomiczne zapewne masz,
    praktyki jak widze po wiedzy tez nabyles sporo, moze masz uprawnienia do
    prowadzenia biura, a jak jestes bieglym rewidentem to juz w ogole nie masz
    sie o co martwic. Pomysl juz masz, pewnosci siebie tez Ci nie brakuje. Moze
    troche pokory tylko, bo jakos latwo wydajesz osady. Z wiekiem i pokory
    nabierzesz, jedni wczesniej inni pozniej a moze i wogole.
    EOT

    Pozdro.. TK