  • 1. Data: 2009-03-20 02:01:27
    Temat: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    zł netto?

  • 2. Data: 2009-03-20 06:14:29
    Temat: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około

    Dochód w okolicy "średniej krajowej" jest zjawiskiem mało spotykanym.
    Niedawno p. Kaczyński był zaskoczony pytaniem młodej dziewczyny jak ma
    utrzymać rodzinę za 900zł netto. Większość robotników sfery usług i handlu
    ma niskie dochody. Ci co budują domy mają dochody np. 2 x 5000 brutto
    (małżeństwo).

  • 3. Data: 2009-03-20 07:04:21
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 20 Mar, 03:01, "gadacz102" <g...@p...onet.pl> wrote:
    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego  na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    > zł netto?

    William ma trochę racji. Z przeciętnych pensji to owszem mozna
    spokojnie przeżyć ale budować trudno.
    Rata kredytu pewinna być nieco mniejsza niz podałeś, mam nadzieję że w
    moim przypadku bedzie to max 1200 a jak dobrze pojdzie to ok 1000,
    kredyt własnie na sume 200kpln.
    Inna sprawa ze 200kpln pewnie nie wystarczy na zbudowanie domu chyba
    ze na prawde maly i z duzym wkladem wlasnej pracy ale na to trzeba
    miec czas a jak sie pracuje na tą srednią krajową to niestety czasu
    jest malo.
    Ja wziąlem taki kredyt na dokonczenie budowy ze stanu surowego.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-03-20 07:58:56
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około

    1. Ktoś kto ma dochód 2000 zł miesięcznie nie buduje domu to chyba
    oczywiste.
    2. Ktoś kto ma dochód 4-5 tys + jakieś swoje 4 katy może już myslec o
    budowie, ale będzie to dom "oszczedny" w którym absolutnie wszystko jest
    najtańsze, łącznie z uciążliwym ogrzewaniem bardzo angazujacym siły własne.
    3. Ktoś kto ma dochód 5-8 tys może próbować wybudowac w miare normalny dom,
    w którym nie wszystko jest najtańsze ;-P
    4. Jak ktoś ma >10 tys to już luzik.

    Sam mam znajomych, których troszkę znam i czasem zastanawiam się "jak oni to
    zrobili", ale potem odwiedzając ich domy widzę "how its made" :(

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-03-20 08:04:13
    Od: severin <s...@w...pl>

    QbaB pisze:

> [...]
    > jest malo.
    > Ja wziąlem taki kredyt na dokonczenie budowy ze stanu surowego.

    Ja zrobiłem dokładnie tak samo, 200k na budowę od stanu surowego
    zamkniętego. Wcześniej oczywiście oszacowałem koszty, przy wkładzie
    własnej pracy na jesień powinienem skończyć, rata 1200-1300zł (zależy
    jak franek stoi:)

  • 6. Data: 2009-03-20 08:13:51
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > utrzymać rodzinę za 900zł netto. Większość robotników sfery usług i handlu
    > ma niskie dochody. Ci co budują domy mają dochody np. 2 x 5000 brutto

    ROTFL

    Nie znam ani jednej takiej rodziny, a wszyscy dookoła się budują i ja też
    :-))
    Już 3 tys netto na rodzinę 2+2 wystarcza by się budować. Wystarczy część
    robót zrobić samemu lub z pomocą znajomych. Po wsiach ludzie budują się z
    jeszcze niższymi dochodami, ale oni praktycznie wszystko robią systemem
    gospodarczym.

    Policzmy:
    Rodzina 2+2 na życie potrzebuje 1200-1500zł / m-c do tego dochodzą opłaty i
    czynsz jakieś 300-500zł i zostaje 1000 do 1500 na spłatę rat. To
    statystycznie według banków w rzeczywistości jak pani domu umie oszczędnie
    gospodarować to na życie można wydać mniejszą kwotę.

    Inna sprawa, że takie rodziny nie budują domów o powierzchni 200m2 na
    działkach w dobrych lokalizacjach kosztujących setki tysięcy.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-03-20 08:15:19
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około

    czesto spotykany model: on/ona spłaca kredyt, ona/on utrzymuje rodzinę

  • 8. Data: 2009-03-20 09:23:18
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Winetoo pisze:

> [...]
    > statystycznie według banków w rzeczywistości jak pani domu umie oszczędnie
    > gospodarować to na życie można wydać mniejszą kwotę.

    Przy założeniu, że przez 20 lat pani domu chodzi w jednych majtkach a
    maż w onucach zamiast skarpet...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 9. Data: 2009-03-20 09:29:58
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Przy założeniu, że przez 20 lat pani domu chodzi w jednych majtkach a maż
    > w onucach zamiast skarpet...

    W dodatku nie maja samochodu, telefonu i internetu... (to jak się wybudują?)

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-03-20 09:47:25
    Od: a...@g...com

    On 20 Mar, 09:13, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:

    > Policzmy:
    > Rodzina 2+2 na życie potrzebuje 1200-1500zł / m-c do tego dochodzą opłaty i
    > czynsz jakieś 300-500zł i zostaje 1000 do 1500 na spłatę rat. To

    Uuuu.. Te 1,2 - 1,5k to chyba na zarcie tylko liczysz ? Bylem tydzien
    temu w kinie i w dwie osoby wydalem 120 pln. Dowolne wieczorne wyjscie
    do knajpy albo zaproszenie znajomych do siebie to 50-100 pln. Jak mala
    imprezka z grillem to 2-3 x wiecej. Wcale nie szaleje - jakbym szalal
    to bym wydawal 10 x tyle ! Jak tu "zyc" za 1,2-1,5k / mc ?? Wez dwojke
    dzieci i policz ile trzeba na ich utrzymanie, kupienie ksiazek,
    wyslanie na wakacje. Samemu tez by sie chcialo :) No chyba ze zywisz
    sie jak stachursky - energia z kosmosu i nic nie jesz ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.