  • Data: 2009-03-14 19:32:41
    Temat: Re: Jak nauczyliście się budować ?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Kładę właśnie, a właściwie kończę kłaść, płytki gresowe 30x60 w łazience.
    Gres tnę (proste cięcia) na maszynce ręcznej za 100 złotych. Szlifuję
    gumówką za 60 złotych z tarczą do szlifowania kamienia za 6 złotych. Na
    jednej tarczy zrobiłem już prawie całą łazienkę - tarcza właściwie już
    nadaje się do wymiany. Efekt jest super! Oszlifowane narożniki (szlifuję
    odpryski od kółka maszynki) wyglądają jak oryginalne.

    Kupiłem sobie jeszcze za 200 złotych maszynkę stołową do cięcia glazury. Jak
    mam do wycięcia np. kszałt "L" z płytki, to ręczną maszynką nie dam rady -
    wtedy używa tej stołowej. Tnie elegancko.

    Fazuję narożniki płytek gumówką z tą samą tarczą, o której wspomniałem
    wyżej. Zfazowanie płytki (krótrzego boku) zajmuje nie więcej niż 5 minut.

    Otwory pod gniazdka wycinam gumówką z tarczą diamentową - tarcza była dość
    droga, ok. 30 złotych. Tnie super.

    Co prawda kładę gres hiszpański i ktoś mi ostatnio powiedział, że
    hiszpańskie i włoskie gresy są stosunkowo miękkie, ale jak widać, do obróbki
    płytek wcale nie trzeba super drogich narzędzi.

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/