    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak poprawić akustykę?
    Date: Mon, 16 Mar 2015 21:26:32 +0100

    Qrczak pisze:

    > Może nie uwierzysz, ale nawet (a zwłaszcza) Właściciele potrafią mieć
    > różne rewelacyjne pomysły. A Wykonawcy tylko to woda na młyn, bo liczy
    > sobie nie od godziny ale od metra położonego kg.

    Chyba różnie biorą. Jak Inwestor marudny i niezdecydowany, to lepiej brać
    od godziny, bo wciąż coś trzeba zmieniać i poprawiać. Chociaż z drugiej
    strony jeśli Wykonawca jest pod stałą obserwacją, to trudno ukryć to, jak
    szybko te różne fidrygałki da się zrobić.

    Swoje pierwsze inwestorskie potyczki zaczynałem w latach osiemdziesiątych.
    Wtedy też ukształtował mi się obraz "nowobogackiego". Ówczeznego. To był
    przeważnie tzw. badylarz, lub jak to ujął Poeta -- "hodowca nowalijek
    i nierogacizny". Ja przychodziłem do sklepu i wybierałem na przykład
    kanalizacyjne rurki i kształtki z plastiku i gumowe uszczeli do tego.
    Wynosiło się to ze sklepu w jednej ręce w postaci zestawionej na miejscu
    konstrokcji w rodzaju "Nośnik do dreblinek". Kolega badylarz zwykle na
    coś takiego nawet nie spojrzał. On brał Rury Żeliwne. I takież Kształtki.
    A czasem też Kamionkowe. Raz nie wytrzymałem i spytałem takiego, co on
    tak i dlaczego -- to żeliwo było wtedy z pięć razy droższe, a robocizna
    może i z pięćdziesiąt. O porównaniu jakości jednej i drugiej instalacji
    nawet nie wspomniałem. Wyższości i pogardy bijącej z oczu mego rozmówcy
    nie zapomniałem do dzisiaj.

    Jarek

    PS
    Niektórych z tych ludzi, to ja widuje do dzisiaj w sąsiedztwie. Trochę
    poszarzali. Siedzą w swoich domach i przepychają sprężynami te swoje
    chropawe rury, których nawet tęgim łomem nie idzie ze ściany wyrwać.
    Ani trochę nie udało im się przystosować do dzisiejszych, względnie
    normalnych czasów. Czasem mam też wrażenie, że niektórych spotykam
    w Usenecie. A w każdym razie ich rzeczników.

    --
    Mieszkam tu w akademiku -- taki hotel dla studentów,
    Pokój większy ciut od chlewa, ale jest nas tylko czterech.