    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak poprawić akustykę?
    Date: Mon, 16 Mar 2015 22:29:13 +0100

    masti pisze:

    > znaczy kładziesz 10 warstw tynku?

    Mój dom jest z rocznika 1927. To dobry rocznik, tak podejrzewam.
    Przedwojenny. Tynki wapienne. Zaprawa takoż. I cegła. Chyba ani
    grama cementu w trakcie budowy nie użyto (wtedy cement był jeszcze
    bardzo drogi, ale można to też na wiele innych sposobów tłumaczyć).
    Taka zaprawa wapienna ma wiele zalet. Cegły jedna na drugiej trzymają
    się w kupie, ale jak przyjdzie co do czego, to ściankę działową można
    gołymi rękami rozebrać. A gdy w trakcie adaptacji przyszło do robienia
    łazienki, to się okazało, że niezbyt długa ściana ma ze trzy centymetry
    krzywizny. Kiedyś to by nikomu nie przeszkadzało, ale jak się chce tam
    mieć wannę, kafelki, duperelki -- to już tak. Tynk wapienny post factum
    wyrównuje się trudno. Klejenie do tego ceramiki, to jeszcze gorszy
    pomysł. Więc skuć. Po skuciu, jak majster łatę przyłożył, to mały kot
    by się tam zmieścił. Dziesięć warstw, to by mało było. Uradziliśmy więc
    z majstrem społem, że się narzuci ile trzeba, na mokre damy zieloną
    płytę, a na nią kafelki. Ceglana ściana sobie sama z zaprawą poradzi.
    Czyli zamiast jakiegoś pacykowania mam zrobione od razu prorządnie.
    I tak jest już od jakichś dwudziestu lat. Przeżyje mnie, jeśli sam
    tego nie rozwalę, lub nie każę komuś rozwalić.

    > co jest "nieporządnego" w ścianie pokrytej płytą KG?

    "Jak bal, to bal! Maestro, wal!
    Grubasku, teraz solo!
    O, IDEOL! O, IDEAL!
    Takie małe, małe, słodkie IDEOLO!"

    Jarek

    --
    Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć tak: zimnę
    wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki,