    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak poprawnie zasypac fundamenty/wykop?
    Date: Tue, 07 Apr 2009 01:45:36 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > A jakie znaczenie ma ta warstwa keramzytu?
    >
    > --
    > Mariusz
    Na stornie np.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Keramzyt

    mozesz o tym, prawie od stu lat produkowanym materiale budowlanym, poczytac.
    Moim zdaniem mimo, ze go osobiscie nie stosowalem, jest godny polecenia.
    Jego parametry izolacyjne sa zblizone do styropianu zas jego wieloletnia
    sprawdzona trwalosc i nosnosc, wielokrotnie przewyzszaja "zalety" styropianu.
    Jest materialem ciezszym od styropinu; kubik wazy okolo 250 kg ale jest z
    wypalony z gliny, scislej z peczniejacej odmiany ilu, ma strukture
    drobnoporowata w zamknietych, nienasiakliwych ziarnach np. srednicy grochu.
    Teraz odnosnie tego krecenia nosem. Ja bym tez krecil; a temu projektantowi
    tej posadzki zafundowalbym kilkutygodniowe wczasy w jednym z syberyjskich
    kurortow.
    Gosciu zaprojektowal te posadzke w sposob nielogiczny i nawet grozny dla jej
    trwalosci, a przed wszystkim terrorystycznie wrecz drogo.
    No bo ta 20 cm warstwa keramzytu wystarczy z duzym nadmiarem do izolacji
    termicznej plyty zelbetowej od podloza. Po co zatem pakowac tam jeszcze
    styropian? i co oburzajace, na lepiku asfaltowym, ktory normalnie ten
    styropian w kilka lat zesrutuje! I po co ten keramzyt zalewac "zaprawa
    cementowa". Samym mleczkiem cementowym to bym jeszcze przebolal ale pod tym
    pojeciem rozumie sie zaprawe cementowo-piaskowa a ta, jako wypelnienie
    przestrzeni miedzyziarnowych keramzytu jest niepotrzebna i wrecz szkodliwa bo
    ten keramzyt wtedy traci duzo na izolacyjnosci. O ile wiem do tego celu
    stosuje sie keramzyt workowany i te cale worki uklada sie jeden przy drugim i
    potem na to folia i zelbet.
    Prosto tanio i przyjemnie a tu facet wydziwia...
    Pzdr.
    Tornad