  • Data: 2009-12-09 07:42:32
    Temat: Re: Jak rozwiązać wentylację kanalizacji?
    Od: m_kola <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Gru, 22:45, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > No cóż, jeśli na etapie projektu/budowy domu nie została przewidziana
    > tak podstawowa rzecz, jak wentylacja kanalizacji, to jest problem.
    No niestety nie zostało to przewidziane i faktycznie problem jest.

    > Od biedy możnaby dać napowietrzacz na końcu pionu kanalizacyjnego, to
    > załatwi kwestię wyrównywania ciśnienia, ale niestety nie wentylacji.
    > To, co proponuje hydraulik może być problemem, jak pojawi się wsteczny
    > ciąg w ktorymś z kanałów, trzebaby tą rurę dać mocno ponad komin.
    Właśnie obawiam się, że wsteczny ciąg może (delikatnie mówiąc) popsuć
    atmosferę w domu ;) Szukam rozwiązania jak temu zaradzić.

    > Naprawdę nie da się na dachu dodać dodatkowego kominka? Dachówki
    > wentylacyjnej? Albo kominka dedykowanego do blachodachówki, w
    > zależności od tego, czym dach jest kryty?
    Da się dorzucić kominek wentylacyjny. Dach mam pokryty dachówką
    ceramiczną, kominek można kupić (jedna sztuka to koszt 400zł ale to
    już inna sprawa ;) tylko ten kominek zawsze będzie poniżej poziomu
    kratki wentylacyjnej w kominie i tutaj też obawiam się, że w przypadku
    wstecznego ciągu będzie smród.