    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak się teraz buduje
    Date: Sun, 23 Apr 2023 18:05:46 +0200

    On 23/04/2023 17:23, Zenek Kapelinder wrote:
    > Mają ceny na twoje życie duże znaczenie.

    Nie. Nie pojmujesz jak to działa. Przemawia przez ciebie zawiść i
    stracona nadzieja. Przegrałeś, a teraz usilnie starasz się, aby reszta
    przegrała bardziej.

    Nie da się być bardziej Polakiem. Jesteś prawdziwym patriotą.

    > Niedawno się budziles i mogłeś sobie pomyśleć że twoja nieruchomość jest w stosunku
    do dnia poprzedniego warta o pół procenta więcej.

    Nie. Ja patrzę po ile sprzedają się nieruchomości podobne do mojej,
    dosłownie w promieniu kilometra. Bo mieszkam w okolicy, gdzie w
    przeciągu kilku lat powstało kilkaset domów o przeróżnym zakresie
    cenowym. I robie to zupełnie przypadkiem, raz na kilka lat. Jak trafie
    na ogłoszenie sprzedaży okolicznego domu, to sprawdzam z ciekawości. Jak
    na razie wzrost wartości jest szybszy niż inflacja, nawet imbacyle z
    PiSu nie dali radę odwórcić tego trendu. Przypuszczam, że nawet jak do
    władzy dojdą jeszcze więksi idioci z Konfederacji, też tego nie uda się
    odwrócić.

    > Patrzyłeś jak podwyżki cen nieruchomości rekompensowały ci koszty kredytu.

    Dokładnie. Koszt kredytu może nie tylko wyjśc zerowy, ale nawet ujemny.
    Szczególnie, że nadpłącam kredyt szybciej, niż bank by chciał.

    Wyjdziesz wtedy na głupka.

    > Fotowoltaike masz?

    Mam. Zarobiłą na siebie już ponad 50% ceny brutto (na co mam bardzo
    konkretne liczby). W tej chwili, dzieki pisflacji i debilnej polityce
    energetycznej rządowych pustaków, pozostałe 50% zarobi w ciągu mniej niż
    2 lat. Tak estymuję, używając kiepskiego, ale przynajmniej
    matematycznego, modelu.

    > Ale jak czytałeś że wszystko się odmieni bo będzie boom w cenach

    Myślę, że nie pojmujesz, że ludzie nie czytają codziennie ile kosztuje
    ich nieruchomość. Mają to w dupie. Zdecydowanie bardziej fajne jest
    korzystanie z niej.

    Wychodzi na to, że nie masz pojęcia, po co ludzie kupują domy.

    Ludzie kupują domy m.in. po to, aby zjeść śniadanie na trawce, patrzeć
    jak dzieciak rozrabiaja na trampolinie, patrzeć jak ich kot jest
    szczęśliwy polując na ptaki, móc nocą uprawiać seks pod gwiazdami albo
    najzwyczajniej popływać w basenie.

    Ty natomiast myślisz, że oni wszyscy codziennie sprawdzają inflacje i
    ceny nieruchomości, bo to ich jedyne zajęcie.

    Jak ty nic nie pojmujesz o życiu i byciu szczęśliwym.

    > A po wyborach będzie wielkie bum jak ceny się spierdola.

    Problem w tym, że nie masz ani śladu modelu matematycznego, który
    pozwala to przewidzieć. Twoje poglądy na to co będzie, są identyczne z
    pewnią panią z Piwnej 7 z Krakowa.

    > Nie mów że lepiej będziesz się czuł albo będzie ci obojętne jak nieruchomość jaką
    masz będzie warta

    Jest mi to już obojętne. Zamiast zastanawiać się, jak pewien stary
    emeryt co dom jest wart, dzisiaj sobie doprowadzałem trawnik do stanu
    uzywalności, rozebrałem budę, zakitowałem dziury w szopie, poleżałem
    dobre 3 godzinki na leżaku na słoneczu i robiłem to z przyjemnością.
    Zapłaciłem za tą przyjemność.

    Ty widzisz tylko tych wszystkich umęczonych kredytem frajerów, którzy po
    nocach nie śpią licząć ile ich dom kosztować będzie jutro. Oni zazwyczaj
    maja to w dupie. Korzystają z czegoś, za co zapłacili.

    Nie masz ćwierć zielonego pojęcia, po co ludzie kupują domy.

    > Weź jakieś pigułki na dysleksję.

    Jak nauczysz się poprawnie cytować, będzie szansa na to, że pojmiesz
    dlaczego dyskusja wielotątkowa ma większy sens niż pisanie gównoelaboratów.

    Przyszło mi do głowy, że Twoje problemy z pojmowaniem cytowania można
    wyjaśnić faktem, że możesz być niedowidzącym lub niewidomym i posty są
    czytane przez jakiś syntezator. Jeśli to prawda to powiedz, postaram się
    wstawiać jakieś słowa kontrolne przed każdym zdaniem, aby ułatwić Ci
    pojmowanie skomplikowanej dyskusji.

    > Jak by kolejny dyslektyk odpisywał ci na pojedyncze zdania to przeczytać się tego
    nie da.

    Obawiam się że cała ludzkość to potrafi. Poza jednym emerytem z
    gołebnika. No dobra, jest jeszcze kilku. Ale ciągle w mniejszości.