  • Data: 2023-12-11 09:36:35
    Temat: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 11 Dec 2023 08:57:40 +0100, Mateusz Bogusz

    > Tak myślę o buforze Tomasza i w kontekście tego co napisałeś dalej

    > To czysto teoretycznie może on być lepszy od podłogówki, bo powierzchnia
    > parowania znacznie mniejsza i można dostarczać do podłogi dokładnie tyle
    > ile potrzeba więc nie było by fluktuacji. A może i cieplej w dzień niż w
    > nocy. Ale taki bufor ze względu na znacznie wyższą temperaturę miałby
    > inne problemy - wymagane grube ocieplenie, jakieś ekonomiczne źródło
    > ciepła dla takich temperatur itd. :-)

    Przy czym wygrzewanie bufora do tak ekstremalnych temperatur jak 60sC
    to już traci sens nawet w 2T. 45sC to jest sensowny próg, więcej tylko
    jeśli nie ma innego wyjścia (czyli przy zewnętrznych -15).

    > Eee panie, aż 15 stopni? Gdy uruchomiłem PC, to na powrocie
    > było 8C a defrosty jakoś musiała zrobić* ;-)

    APIC ma 15, LG chyba też 15.

    > *w tej chwili jestem mądrzejszy o doświadczenie i na pewno bym to zrobił
    > inaczej, np. najpierw nagrzał sam bufor, potem otworzył jeden obieg,
    > potem kolejny...

    Ja właśnie uruchamiam na dniach LG AiO 7kW w nowym domu.
    Aktualnie jest tam 1sC w środku. Wiadomo, początek na
    grzałkach niestety będzie. Myślałem jeszcze czy nie kupić
    zewnętrznej grzałki powiedzmy 3kW i nie wpiąc na powrocie
    przed samą pompą, to by trochę jednak leciała na sprężarce
    a najważniejsze że defrost byłby zabezpieczony.Tylko znowu,
    taka zewnętrzna grzałka 600 zł.

    > Producent w instrukcji ani instalatorzy nie będą się bawić, więc START,
    > grzałka ON, podpis że uruchomiono i do domu.

    Ja się jednak będę bawić, bo nie mam w zwyczaju dymać inwestora.
    Taniej będzie kosztować mój czas niż ciągłe rąbanie na grzałkach.

    --
    Pozdor
    Myjk