  • Data: 2023-12-14 16:00:41
    Temat: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 13 Dec 2023 21:10:59 +0100, Mateusz Bogusz

    > Idealny przykład potwierdzający, że bufor zbędny.
    > Teraz pozostaje tylko bohatersko rozwiązać problem
    > nieznany tym z buforem ;-)

    Z drugiej strony taki bufor z pompą to okolice 1500 zł,
    więc już taniej grzałkę zamontować przed powrotem. ;>

    > Jeżeli na początek PC podniesie z tych 1C do chociaż
    > 15C (jak wspominałeś).
    > Tak zagrzany beton, to potem chyba już i tak bez grzałek
    > będzie :-P

    Przy nominalnej 7kW potrzeba 10h ciągłej pracy żeby dobić
    do 15sC, a defrost czasami jest co godzinę. ;p W sumie to
    policzyłem jeszcze raz i jednak te grzałki puszczę, bo to
    jednak najsensowniejsze cenowo rozwiązanie.

    > Ja w 2016 nie wiedziałem tego co teraz sam zaproponowałem,
    > ale prąd też kosztował 0,34zł wtedy.

    Teraz też dramatu nie będzie, rozruch w porywach 100 zł,
    przy czym grzałka w tej LG ma tylko 3kW, więc będzie 24h
    ciepać.

    --
    Pozdor
    Myjk