    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to ocieplic
    Date: Sun, 22 Mar 2009 10:39:38 -0700 (PDT)

    On 22 Mar, 16:44, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    > Adam, chyba jak Twoj Imiennik naczytales sie o tym ocipleniu i zaczynasz
    > panikowac.

    Moze ja Cie nie przekonam, ale wkleje kilka niezaleznych artykulow o
    ocieplaniu od wew.:

    http://www.archipelag.pl/buduj-z-nami/systemy-dociep
    len/ocieplanie-od-wewnatrz-ma-wiele-wad.html
    http://www.muratordom.pl/eksperci_budowairemont/odpo
    wiedz/jesli-ocieplenie-od-wewnatrz-jest-ostatecznosc
    ia___,3102,43-0.htm
    http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,61600,4218639.html

    Wygooglujesz sobie tego znacznie wiecej ;)

    > Z calym szaconkiem ale bezstronnie przyznaje racje J23.

    A ja niestety daje Ci czerwona kartke w mojej glowie, jezeli chodzi o
    sprawy ociepleniowe - nie radz prosze Cie nigdy w tym temacie nikomu,
    bo a rok bedziemy mieli posty z pytaniem jak usunac grzyba :)

    > Jak napisalem, superduper specjalista wyksztalconym na artykulach pisanych na
    > zamowienie od ociplen nie jestem, ale swoje wiem. I podroze ksztalaca. Otoz
    > nieprawda jest, ze nigdy sie nie ociepla od wewnatrz, nawet poza tymi
    > enigmatycznymi wyjatkami. Siedze tu w Hameryce i oczy jeszcze mam i pod
    > przysiega moge stwierdzic, ze tu sie tak ociepla i to masowo. A z calym

    Hameryka to inny klimat jest..

    [...]
    > A Ty sie naczytales o punktach rosy, zapewne nawet zrozumiales te teorie, ale
    > ona jest bledna lub niepelna.

    Teoria, teoria.. Wygoogluj sobie blagalne posty roznych ludzi co robic
    z grzybem, ktory pojawil sie po ociepleniu od wewnatrz :) Znajdziesz
    tego mase - zapewne i forki sie znajda.

    [...]
    > izolacji polega na tym, ze ta welna jest bardzo dobrze paroprzepuszczalna i

    Owszem, ale J23 chce z jednej strony przykryc ja folia paroszczelna, a
    z drugiej sciana, ktora tez ta wilgoc tak latwo nie przepusci. Juz
    powtarzalem - welna OK, ale z drugiej strony musi byc wentylacja!!!
    Przyklad z dachem i szczelina / folia wysokoparoprzepuszczalna jest tu
    idealny - chyba ze tez twierdzisz, ze to blad wykonawczy? W takim
    razie wszyscy producenci dachow, ocieplen, naukowcy i inzyniezy sie
    myla, a 99% domow ma spieprzone dachy ;) Tylko dlaczego grzyb wychodzi
    tylko u tych, co zapomnieli o wentylacji tej welny..?

    [...]
    > izolacji od strony wewnetrznej jest korzystne i tutejsze "primrey" czyli
    > podklady malarskie daja prawie o ile nie calkowicie, szczelne powloki, ktore

    No jezeli estetyka pozwoli mu pomalowac te sciany jakas farba
    kauczukowa, latexowa czy podobna ;-)

    > calkowicie ograniczaja dostep wilgotnego powietrza do tych izolacji.
    >  I jak pisalem bylbym wdzieczny gdyby nasi chlopcy naukowcy sie za to zabrali
    > powaznie i co najwazniejsze bezstronnie i te sprawy przebadali i opublikowali.
    >  A tak to postepujemy wg. mody teraz styropian a potem moze moda sie zmieni i

    Ten temat zostal rozpracowany przez naukowcow, inzynierow i
    przypuszczam setki roznych niezaleznych instytucji - mam wrazenie ze
    naprawde dawno w kraju nie byles. W tym temacie nie da sie juz NIC
    nowego wymyslic! Wszystko co sie dalo, zostalo juz przetestowane i
    przebadane. Te standardy istnieja juz dobre 20-30 lat. Nie wiem co Ty
    czytasz o jakiejs modzie ktora rzekomo zmienia sie co chwile ? Ja
    jakos od ~15 lat obserwuje tylko i wylacznie jeden sposob i jeden
    system ocieplania chaup / blokow. Nie ma zadnych nowosci bo to
    poprostu dziala jak trzeba.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.