    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Date: Mon, 2 Nov 2009 23:38:10 +0000 (UTC)

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

    > ka sama.
    >
    > Gaz z butli niewiele drozej niz ziemny ????? Wedlug mojej wiedzy
    > dokladnie dwa razy drozej. Gaz z butli jest zarypiscie drogi, a trzeba
    > jeszcez doliczyc dzierzawe zbiornika :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Licytacja przebiega wyłacznie miedzy paliwami stałymi, PC, ewentualnie
    tylko gazem ziemnym. Wszystkie te paliwa tylko rosną w gorę od lat. A czy
    ktoś zauwazył paliwo, które u nas potrafi stanieć?? Dobrze warto się
    przyjrzeć i zacząć liczyć!! No własnie - jest takie, które w koniunktorze
    cen światowych potrafi sporo spaść.W 2008 roku cena oleju oscylowala ponad
    3zł/l i wszyscy krzyczeli, że absolutnie już się nie oplaca. Teraz cena
    spadła od póznego lata nawet do 2,20zł/l i robi się ciekawie.Dla tych co
    się oleju nie pozbyli. A jakież to inne paliwo ma tak znaczne spadki ceny??
    Dostawców jest wielu - ergo - wybór dostawców konkurencyjny, paliwo ze
    wszechmiar wygodne i bezpieczne, duża autonomiczność od ewentualnych
    kłopotów zaopatrzenia, zawirowań( o ile akurat nie widać dna w zbiorniku...)
    Ogrzewam już 15 sezonów i mimo trudnych okresów prognoz, straszenia nas
    wyrównaniem cen z ON jakoś się przetrwało. Budynek 150m 2, dobrze ocieplony
    przy "zdrowych" temperaturach wewnątrz 20- 22oC( w łazienkach)przy średniej
    zimie połyka 1800 - 2100 l opału. To w tegorocznej cenie powinno zamknąć się
    w 4500zł. Piec jest napewno droższy od gazowego, ale bezpieczeństwo
    eksploatacji nie bez znaczenia w kotlowni olejowej - nieporównanie wieksze.
    Pozdrawia~M