  • Data: 2009-11-03 10:21:23
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Lis, 08:33, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > GZ 50 50zł/1GJ,  LPG 93zł/1GJ, prąd  150zł/1GJ
    > Gaz z butli nadal jest tańszy od prądu.
    > Porównywalnie do gazu z butli wychodzi olej opałowy.
    > Co jak co ale PC w stosunku do wszystkich tych trzech nośników odpada.

    Widzisz - wszystko zalezy jakie dane przyjmiesz ;)
    Podales prad w niekorzystnej taryfie.. Z buforem 1000l moge ogrzewac
    dom w 100% pradem w taniej taryfie, u mnie tania taryfa to dokladnie
    0,2577 + przesyl 0,0389 = 0,2966 pln / kWh.

    1 J = 1/3600000 kWh, czyli 1GJ = 277kWh * 0,2966 = 82 pln

    W pompie ciepla w drugiej taryfie z srednim COPem 3,5 wyjdzie 1GJ =
    23,5 pln

    To sa dane z "juz". Ceny energii zeby nie bylo:

    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /1455560cenyx/1475068podst/index.jsp
    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /473498przyx/197108aktua/index.jsp

    Takze jak widzisz - LPG i olej wychodzi znacznie drozej od pradu, a
    zeby grzac pradem wystarczy wydac 1k pln na piec 12kW + 2k pln na
    bufor 1000l = inwestycja 3k pln. Znajdziesz za tyle piec olejowy /
    gazowy + zbiorniki na to ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.