    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Date: Thu, 5 Nov 2009 15:22:58 +0100

    news:4afc9540-5f21-4444-abb5-e193427e4421@m26g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > Tak bedzie tylko i wylacznie w -22st C kiedy jest potrzebne 24/h pelne
    > 9kW do grzania CO. Wtedy rzeczywiscie nie mamy ani wata na grzanie
    > CWU. Ale powiedz - ile jest takich dni i nocy ? Jezeli w dzien
    > (zalozmy przez 12h) temperatura wzrosnie do -10st to przez te 12h
    > potrzebujemy juz na potrzeby CO (dla mojego przypadku) 7kW. Czyli mamy
    > przez 12h nadwyzke 2kWh = 24kWh. To wystarczy zeby podgrzac bojler
    > 300l od 8st o 68st C czyli do ponad 70 stC.

    Z tych dostępnych 24kWh nie ogrzejesz do 68st C ponieważ przy tak wysokich
    temperaturach COP gwałtownie spada i z 24kWh zrobi ci się efektywne 12kWh.
    czyli nie 12 godzin grzania wody do 68st C lecz zaledwie 35st C. To za mało aby
    się wykąpać.
    I wracamy do punktu wyjscia. Dogrzewamy grzałeczką albo pomyśl na takie chwile o
    górnej węzownicy w zbiorniku i dogrzewaniu tylko 1/3 objętości zbiornika.
    Wtedy uzyskasz użyteczne temperatury ale nadal jest deficyt na rodzinę 4
    osobową.

    > Takze dob kiedy bedziemy wykorzystywac te 9kW mysle, ze bedzie bardzo
    > malo. W ich czasie w ruch pojdzie grzaleczka, ktora naprawde finansowo
    > nas nie zrujnuje :)

    A policzyłeś ile 1 godzina grzania grzałeczki niweczy godzin zysku grzania PC ?
    I rzetelnie ile tych godzin w roklu będzie?

    Marek