    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Date: Thu, 5 Nov 2009 22:49:51 +0000 (UTC)

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /1455560cenyx/147...>=
    > dst/index.jsp

    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /473498przyx/1971...>=
    > a/index.jsp

    > w II
    >
    > To nie ja liczylem tylko marko1a podal ceny oleju i pradu. Ja podalem
    > ceny pradu *na dzisiaj*, gwarantowane do lipca 2010. Gdzie ja tu niby
    > czyms manipuluje? Nawet linka do cennika vattenfalla podalem :)

    > ciep=B3o
    >
    > 1000l zagrzane do 95st to (liczac spadek temp. do 25stC) ok. 81kWh. W
    > najwieksze mrozy (-22st obliczeniowe) moj domek potrzebuje 9kW czyli
    > wystarczy to na 9h. A pamietajmy ze mamy w miedzyczasie jeszcze tanie
> [...]
    Ja=
    > te=BF
    >
    > A ze niby to sie nie nikt nie przerzuca?
    > http://forum.muratordom.pl/ogrzewajacy-elektrycznosc
    ia-wystap,t14712.htm

    > Nie jeden ma ogrzewanie tylko pradem w nowym domku i zyje :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Ano na forum w temacie ogrzewania prądem jest ich niemało.Ale czy to
    jest reprezentatywna(choć pewnie postępowa) grupa społeczna?? Większość
    szufluje węgiel, groszek lub ogrzewa sie gazem.Nieliczni dostąpili dopiero
    wygody ogrzewania pradem, a cóz dopiero PC..
    Oczywiscie mozna brać pod uwagę ogrzewanie w II taryfie, majac nowo
    superocieplony, wyposazony w reku, - "styropianopodobny domek", ale czy dla
    średnio lub dobrze ocieplonych a wentylowanych jeszcze tradycyjnie domach,
    niekoniecznie nafaszerowanych energooszczędnymi "gadżetami" już sie opłaca
    przejscie na CO prądowe?.Jakoś mój ZE Łódż nie zachęca cenami do takich
    pomysłów( 0,52zł/kwh).. Pozdrawia~M