  • Data: 2013-09-24 12:16:19
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@m...org...

    > To już jest abstrakcja i tego w ogóle nie rozważam. Dziwi mnie tylko, że
    > sąsiedzi przymykają na to oko.

    Nikt nie przymyka oka, tylko przepisy są nieżyciowe i w przypadku
    gospodarstw domowych nie ma kto tego kontrolować.

    Dla przykładu podam Ci moją ścieżkę jaka miała miejsce kilka lat temu gdy
    jeszcze mieszkałem w Gliwicach:

    Próbowałem wezwać Policję ta mnie oddelegowała do straży miejskiej.
    SM przyjechała zobaczyła czarny dym powąchali że śmierdzi o zapukali do
    drzwi sąsiada i spytali czy pali śmieci. On oczywiście odpowiedział, że nie
    i SM wróciła do bazy. Niestety jak mi wyjaśnił strażnik oni na podstawie
    koloru dymu ani zapachu nie mają podstaw by cokolwiek stwierdzić, a nie maja
    uprawnień by pobrać próbki.
    Po tym gdy sprawę zgłaszałem n-razy w końcu ktoś mnie skierował do jakiegoś
    wydziału ochrony środowiska (nie pamiętam nazwy) oni mogą pobrać próbki i
    skierować sprawę na drogę administracyjną, ale jak mi powiedzieli zajmują
    się tylko przemysłem. Po tym jak się poskarżyłem Prezydentowi na bezczynność
    urzędu, wtedy tamten wydział podjął się sprawy ale oni maja takie przepisy
    że się umawiają na kontrolę z wyprzedzeniem...

    Wtedy mi się odechciało dalszej zabawy. Jakiś czas później prawnik mi
    polecił aby zgłaszać sprawę na policję jako stwarzanie zagrożenia dla
    zdrowia okolicznych mieszkańców wtedy podobno nie mogą tak łatwo się wymigać
    od działania, ale mnie już się nie chciało, a później się wyprowadziłem.

    Pozdrawiam
    Ergie