  • Data: 2020-06-09 10:10:11
    Temat: Re: Jak wyjąc piec z kotłowni - tak ze 350kg na oko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 8 Jun 2020 18:38:43 +0200, heby

    > Idąc tą droga dojdziesz do wniosku że wszystko jest chińskie. Nie, Haier
    > może i produkuje w chinach, ale ma normy europejskie i co najciekawsze,
    > spełnia to co napisało w tabelkach. Czego o "naprawdę chińskich"
    > powiedzieć nie można.

    No bo jest. Tak samo jak chiński jest ajfon. Wszystko się obecnie rozbija
    tylko i wyłącznie o kontrolę jakości.

    > Tak, nie, zależy. Upraszczasz. Dopłata 5kzł nie powoduje że ceny pompy
    > idą w górę o 5kzł. Tak nie jest bo nie wszedzie są dopłaty i istnieje
    > wolny rynek. To że Janusze od montażu podbijają cenę jest bez znaczenia
    > bo taka zmowa długo się nie utrzyma i nie utrzymała.

    Nic nie upraszczam, obserwuję DOKŁADNIE rynek pomp ciepła od roku 2010,
    rynek PV od 3-4 lat, i zawsze dopłaty skutkowały podbiciem cen. Oczywiście
    że nie skutkuje podniesieniem o wartość dopłaty, ale przeciętnie o połowę.
    Podobnie jest z VATem 8%. Wyceny są tak robione aby przytulić różnicę, tj.
    tak aby klientowi nie opłacało się kupić prywatnie sprzętu i zlecać
    kazikowi pracującemu na lewo.

    > Obecnie pompa 8kW z montażem to wydatek około 20kzł. Co w niczym nie
    > zmienia faktu że na tą samą pompę i ten sam montaż znajdziesz geniuszy
    > biznesu wołających 45kzł. I nie zdziwie się że mają klientów, w końcu
    > klientem jest suweren napędzany modą.

    No toć właśnie potwierdzasz to co napisałem. Od zawsze można było znaleźć
    pompę za 20k, i od zawsze można było znaleźć za 45 a nawet 60. Ergo, Twoje
    stwierdzenie że ceny pomp OBECNIE SPADŁY, jest zwyczajnie nieprawdziwe. Po
    prostu słabe pojęcie o rynku PC miałeś na przestrzeni ostatnich lat.

    > Raczej o konkretnych ofertach konkretnych firm na przestrzeni gdzieś
    > koło 5 lat.

    Czyli trafiałeś na geniuszy biznesu. Ja się buduję od 3 lat, od 7 się
    gotowałem do budowy, w 2010 robiłem kurs z instalacji PC w krakowskim COCH
    i od tamtego czasu, chcąc sobie instalować PC w domu, badałem rynek. W tym
    czasie widziałem setki wycen i nie potwierdzam aby się coś wyraźnie
    zmieniło w cenach, a szczególnie w ostatnich 5 latach.

    > Zmiany, proszę Pana, zmiany. Nie należy się obawiać, tylko wygodnie się
    > położyć, zamknąc oczy i odpłynąc z prądem rynku zamiast kuczowo trzymać
    > się religii ...

    Ale jakie zmiany się pytam? Przecież mówię że od wielu lat ceny pomp są
    takie "niskie", a że klienci montowali za większe pieniądze to już inna
    bajka. Nie świadczy to natomiast o tym, że ceny pomp spadły, bo wcale nie
    spadły.

    --
    Pozdor
    Myjk