    From: "Adam" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak wymienić kafle i nie zrobić demolki?
    Date: Mon, 17 Aug 2009 14:11:38 +0200

    Przypomniałem sobie że do usunięcia spoin można zastosować specjalny skrobak
    z utwardzonym ostrzem (jakiś spiek) Niezbyt kosztowna rączka dostępna w
    sklepach z glazurą. Jednak przestrzegam przed nonszalanckim skrobaniem bo
    łatwo można zaczepić o bok płyti i uszkodzić szkliwo.
    Bardziej bezpiecznym jest zastosowanie płynu do usuwania zabrudzeń płytek
    cementem. Ma nazwę "Delfin" i jest kwasem organicznym. Instrukcja podaje jak
    rozcieńczać ale ja stosowałem gołymi rękami bez rozcieńczenia bez problemy.
    Zalecam jednak ostrożność. Po namoczeni spoiny (dla pionowych radzę
    przyłożyć wilgotną szmatkę) szybko następuje rozpuszczanie spoiny.
    Wielokrotne zmywanie spoiny spowoduje jej usunięcie.

    Adam