  • Data: 2009-06-04 09:05:53
    Temat: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yzedef <x...@x...xx> napisał(a):

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > Nie dam zdjec bo dachu nie ma jeszcze:), bedzie wszystko nowe, stary
    > zrzucony i zrobiony nowy dach, o sztywnosc sie noe boje bo ogolnie podobno
    > porzadnie ejst zrobiony z duza iloscja kleszczy itp.
    > Chodzilo mi o rozwizanie jakies dobre dla wersji bez deskowania, i czy w
    > projekcie zalozenie jest prawidlowe.. wyczytalem wlasnie na jakims forum
    ze
    > ludzie daja dla mego rozwiazania welne bez szczeliny czyli jak krokiew ma
    > 18cm to welny 18cm i przylega do foli.
    >
    > Pzdr
> [...]
    po pierwsze wełna to nie materiał biologicznie rozkładalny wełna to skała to
    bazalt roztopiony i zrobiony tak jak się robi watę cukrową tak więc zgnicie
    waty nie jest możliwe, po drugie nie ma możliwości aby cokolwiek się
    skraplało bo skrapla się tylko wtedy kiedy na powierzchni lub niewielkiej
    grubości materiału jest duża różnica temperatur + powietrze wilgotne co w
    przypadku dachu jest niemozliwe, skraplac się będzie tylko woda pod blachą i
    nigdzie więcej poza tym woda skroplona nie skapnie na folię ale popłynie po
    blasze tak jak woda na szybie samochodu wewnątrz nie kapie na siedzenia ale
    płynie po szybie
    folia izolacyjna jest niezbędna ponieważ szczególnie przy dachówkach pod
    dachówkę dostaje się śnieg sam widziałem ile i naprawdę mnie zszokowało
    kiedy zobaczyłem w kalenicy nawisy śniegu po zadymce zimą