  • Data: 2021-12-19 15:10:42
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.12.2021 o 14:50, A S pisze:

    > Serdecznie Ci dziękuję za poświęcony czas. Bardzo mi pomogłeś.

    Spoko, ja mam zagwozdki z wiatrakiem, znaczy działa obecnie lepiej niż
    panel ale kombinuję, żeby działał 100% lepiej niż obecnie :)

    Byłem właśnie na działce i narobił dzisiaj 100Wh a panel 20Wh.

    Wiatr 5m/s..słońce jak widać :D

    Tak nawiasem w wiatraku też stosuje układy kaskadowe. Jednym z nich jest
    załączanie przetwornicy step UP. Mam 3 przetwornice...bo w sumie muszę
    (długo opowiadać ale czułe przetwornice startują od 3V ale nie można ich
    obciążyć powyżej 5A) chcąc jednak mieć większy prąd, to stosuję kaskadę.

    Jest ona potrzeba do tego, ze jeśli miałbym podłączone przetwornice obie
    naraz to są zbyt dużym obciążeniem dla wiatraka i ten nie może się
    bardziej rozkręcić bo go hamują przy mały wietrze. Rozkręcenie wiatraka
    jest potrzebne do uzyskania większego momentu obrotowego, wtedy dopiero
    włącza się druga przetwornica a następnie trzecia.

    Stosując układ kaskadowy dobieram tym samym stopniowe obciążenie
    wiatraka w przypadku wzrostu siły wiatru. Ma to również na celu
    niedopuszczenie do zbyt wielkich obrotów. Im większa siła wiatru, tym
    większy opór stawia wiatrak i tym więcej mocy uzyskuję przy tych samych
    obrotach ...to tak na krótko w opowieści :) Całości i tak pilnuje MPPT
    ale kupne MPPT mają dłuuuugie próbkowanie i zanim MPPT się zorientuje że
    wieje to mija czas i już nie wieje :D ...tak że w pewnym momencie
    następuje obejście MPPT i cała para idzie w akumulator z ograniczeniem
    do 20A (aku spokojnie to lubi). Elektronikę wiatraka budowałem rok i
    nadal jest w fazie testów, dokładania i odejmowania różnych obwodów,
    wszystko po to, żeby wyciągnąć MAX z wiatraka. Paradoksów w tym
    wszystkim jest równie tyle :D

    Teraz kombinuję w piwnicy tunel aero, żeby sprawdzić kilka teorii w
    zakresie hybrydy C-Rotor...bo jest bardzo obiecująca :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>