  • Data: 2010-12-23 06:48:47
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: "Jaszyn" <w...@s...na.ryj.komuchy> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ieu8hv$af7$1@news.onet.pl...

    > Alternatywą jest płacić 2000 miesięcznie za możliwość mieszkania w cudzym
    > domu bez poczucia stabilizacji i z obawą że gdy przyjdzie wiek emerytalny
    > to nie będzie cię na to stać i skończysz w przytułku.

    Ok, ja rozumiem idee odwroconej hipoteki, problem zaczyna sie w takich
    sytuacjach jak teraz na rynku, gdzie brano na kredyt przewartosciowane
    mieszkania czy domy, a juz teraz laczna wartosc czesci kapitalowej kredytu
    przewyzsza o 30-50% wartosc rynkowa nieruchomosci. Taka sytuacja juz jest w
    USA, bedzie niedlugo w Polsce (na razie zatrzymywana sztucznie przez
    bandyckie programy typu "rodzina na swoim". Wtedy moze sie okazac, ze renta
    dozywotnia bedzie zbyt mala, porownujac do sumy pieniedzy, wplaconych do
    banku w kredycie. Roztropny czlowiek moze mieszkac w wynajetym mieszkaniu i
    odkladac pieniadze lokujac je na przyklad w zloto.
    No ale sa rozne sposoby zycia i oszczedzania na przyszlosc, tak ze
    faktycznie, mowienie o stracie jest naciagane. Kwestia co dla kogo jest
    oplacalne i na co moze sobie pozwolic.

    --
    Jaszyn