    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Date: Wed, 22 Dec 2010 14:29:05 +0100

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > Ale masz wyższe pomieszczenia a dłuższe wieszaki to tak jak napisałem
    > problem z liczniejszymi spękaniami łączeń płyt GK.
    > Masz też łatwiejsze wykonanie gdyz wełna jest bardziej spręzysta i sama
    > się utrzymuje między krokwiami.
    > Warto za te zalety wydac 700zł.
    > Ja nie mogłem sobie pozwolić na grubszą warstwę.

    Dlatego też napisałem w pierwszym poście, że warto jeśli ktoś ma taką
    możliwość :)
    U mnie warstwa wełny ma 30cm (co prawda toprock, ale teraz pewnie dałbym
    tańszą). Nic nie pęka, nic się nie gnie, choć wełna rockwool jest dużo
    cięższa niż isover. Grzybki 27cm jakiegoś krajowego producenta (pewnie
    tańsze niż krótkie,oryginalne lafarge), kupione w sieci koelner.
    Tak, ja mogłem sobie pozwolić na takie obniżenie sufitu i skosów i nie widzę
    w tym żadnego problemu (nawet okna dachowe dają niemal tyle samo światła,
    dzięki temu, że glify rozchodzą się lekko na boki).
    Co do wykonania, to czy byłoby to 2x15 czy 10+15, nie miałoby dla mnie
    znaczenia. Tak czy inaczej lepiej wełnę posznurować. Poza tym, grubszą
    warstwę wełny lepiej dać pod krokwie (choć to na pewno jest trudniejsze) niż
    między krokwie.

    --
    Bartek