  • Data: 2010-12-22 18:27:40
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ieskln$red$1@news.onet.pl...

    > Ja również tej paranoji nie rozumiem. Mój kierownik budowy, mądry
    > człowiek, namawiał mnie na styropian Platinum z termoorganiki. Bo ma super
    > lambdę i grafit i takie tam. Policzyłem co mi się bardziej opłaci: 18cm
    > golda czy 16cm platinum. No i oczywiście wyszło, że tańszy i cieplejszy
    > będzie gold.
    > Podobnie z wełną do poddaszy: jeśli ktoś ma dużo miejsca na skosy, to nie
    > ma sensu kupować hiper drogiej wełny, lecz dać jej 5cm więcej. Będzie o
    > niebo lepiej. Już nie wspominam o przyłożeniu się w wykonaniu ocieplenia,
> [...]

    Piszecie prawde, ale nie cala. Dodatkowe centymetry styropianu to zwykle
    mniej swiatla wewnatrz i problemy z glifami, parapetami, ktore beda drozsze.
    Natomiast jesli chodzi o welne, to zupelnie nie zgadzam sie z Panami. Po
    pierwsze trzecie miejsce po przecinku nie jest calkowicie bez znaczenia. Po
    drugie i moze wazniejsze, lepsze welny sa lepsze nie tylko pod wzgledem
    izolacyjnosci, ale pod kazdym innym wzgledem. Zauwazalna roznica to
    struktura welny. Te lepsze sa gestsze, mniej przewiewne same w sobie ale
    takze w miejscach polaczen z krokwiami. Po trzecie, wcale nie sa kosmicznie
    drozsze.

    Pozdro.. TK