  • Data: 2010-12-23 22:58:12
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:dd36401a-ae51-4396-9141-3b91a28987ae@k13g2000vb
    q.googlegroups.com...
    On 23 Gru, 22:01, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Ale tak się przecież nieraz robi. Styropian i na nim 5-6cm wylewka
    > żeby dało się po tym strychu chodzić.
    > Stropodach też ociepla się styropianem.

    >Bezsensu - wylewka to znowu koszty. Zwykly drewniany strop, na tym
    >byle jakie dechy czy OSB i mozna ew.

    Policz koszt byle jakiej wylewki. Cudów na poddaszu sprawdzanych z
    2metrową łatą nie trzeba i porównaj ją z drewnianą czy OSB.
    U mnie kubik desek 450zł, kubik wylewki 180zł.

    > pierwsza warstwe wylozyc ~5-10cm
    welna jako zabezpieczenie ogniowe, a na to faktycznie styropian.

    5-10 cm wełny nie ma szans zabezpieczyć styropian przed stopieniem.

    >Bez tego przy pozarze praktycznie odrazu styro zaczalby sie topic,
    >kapac i
    wytwarzac ten swoj mega-trujacy gaz. Z warstwa welny mamy przynajmniej
    pare/nascie minut na ewakuacje.

    Twój drewniany strop zaczyna się palić od razu i zawali się co
    spowoduje szybkie przeniesienie ognia na poddasze. Strop betonowy z
    dużym prawdopodobieństwem się utrzyma przez cały pożar. Strop
    drewniany napewno nie daje takiego zabezpieczenia jak 12cm betonu.
    Zanim beton się nagrzeje do temperatury topnienia styropianu nad nim
    to twój strop drewniany będzie już leżał dawno w zgliszczach na
    podłodze.

    Marek.