  • From: "Jokto" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaką farbę wybrać na klatkę schodową?
    Date: Fri, 30 Mar 2012 13:02:54 +0200

    > Myślałem żeby zastosować farbę lateksową może silikonową.
    > Potrzebuje konkretnego producenta i nazwę dobrej sprawdzonej farby która
    > miała by pełnić funkcję lamperii.
    Czyli chcesz emulsyjną. Nie wróżę tu wielkiego sukcesu na klatce schodowej.
    Jak chcesz farbę odporną na rysowanie, uszkodzenia i dającą się
    wyszorować, to bym szedł w kierunku farby poliuretanowej.
    np. takie coś - pierwszy z brzegu link
    http://www.polimal.com.pl/index.php?id=36
    Są to farby dwuskładnikowe i nie maluje się tym tak łatwo, jak
    wodzianką, no i cena też może przekroczyć 40 zł/litr
    Jacek

    Na stronie farby jest:
    "Farby poliuretanowe zawierają lotne substancje szkodliwe dla zdrowia,
    dlatego trzeba zachować ostrożność przy malowaniu, zapewnić odpowiednią
    wentylację i sezonować pomalowaną powierzchnię. "
    Mam powiedzieć mieszkańcom (i sobie) żeby się wyprowadzili na czas malowania
    i sezonowania powierzchni ;) Chyba, że sezonowanie trwa 4 godziny no w
    porywach 8;)

    Dziś mi zaproponowano inne rozwiązanie: dać na ściany tapetę z włókien
    szklanych pomalowaną farbą lateksową. Tapeta wzmocni ścianę ale farba nadal
    będzie słabym ogniwem.
    Co myślisz o takim rozwiązaniu?

    Leszek Rokicki