  • Data: 2010-07-17 07:17:42
    Temat: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:i1psuo$o64$1@news.task.gda.pl...

    >Poza_tym_to_wada_tanich_ogrzewaczy. Droższe- mają zabezpieczenia.

    Niczego nie rozumiesz. Nie o zabezpieczenia chodzi ale o bezwładność układu.
    Na to zabezpieczeń żadnych nie ma. Jak ma polecieć zimna to poleci bo
    zapotrzebowanie na wodę nagle wzrasta a ogrzewacz potrzebuje niestety chwilę
    czasu zanim zareaguje czujnik, następnie rozgrzeje się element grzewczy i
    przekaże energię cieplną do wody. To chwilę trwa.

    > Bojler z bańką- ciepła woda wyczerpuje się, i w pewnym momencie (załóżmy,
    > że jeszcze ktoś się kąpie)- dla nich brakuje ciepłej wody- i trzeba długo
    > czekać, zanim się podgrzeje. W praktyce: płuczecie się zimną- bo ciepła
    > będzie za godzinę (dłużej)

    Nie czytasz ze zrozumieniem, nie wyciągasz wniosków ale o idiotyczną ironię
    musiałeś się pokusić.
    Po pierwsze napisałem że zbiornik ten był zasilany ciepłą wodą zawsze wtedy
    gdy leciała woda z dowolnego kranu gdyż wpięty był w szereg ZA KOTŁEM
    pracującym jako ogrzewacz przepływowy.
    Jarzysz o co chodzi?
    O braku więc ciepłej wody podczas jej poboru nie ma mowy! Grzałka natomiast
    podtrzymywała temp. w zbiorniku podczas dłuższych przerw w poborze wody.
    Tak więc zasadniczo zbiornik ładowany był tańszą energią z gazu, a tylko
    podtrzymująco prądem. Układ ten niwelował skoki temperatur czyla bardzo
    poważną wadę ogrzewaczy przepływowych.
    Po drugie nie doczytałeś że układ ten służył mi do czasu kiedy założyłem
    solary. Od dwóch lat mam nowy zbiornik 300l z dwoma wężownicami a ten
    bojlerek zdemontowany leży w garażu.

    Marek