  • Data: 2010-09-30 13:04:46
    Temat: Re: Jaka izolacja na lekki strop drewniany?
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > Jako, że budowałem 10 lat temu i niektórych materiałów izolacyjnych nie było
    > albo były drogie, to chciałbym zapytać jak teraz najlepiej (i w miarę tanio)
    > zrobić izolację stropu drewnianego? U mnie jest tak: legary 15 cm, pomiędzy
    > ISOVER 15 cm, góra deskowanie 1,5", od spodu deskowanie 1" i płyta GK.
    > Teraz przy budowie chciałbym uprościć konstrukcję stropu - legary,
    > kratownica z profili, płyta GK, (góry nie będzie więc tylko izolacja, może
    > kiedyś coś do chodzenia) i teraz dylemat czym izolować?

> [...]

    Mnie zainteresowalo jedno zdanie odnosnie tego dopasowania rozstawu legarow,
    ktore chcesz dopasowac do rozmiarow drogich plyt XPS.
    Legary bywaja czesta a chyba zawsze belkami wiazarowymi wiezby dachowej zatem
    z tym ostroznie. Te "legary" musza byc solidnie polaczone z krokwiami gdyz one
    pracuja na rozciaganie zabezpieczajac rozjechanie sie krokwi na boki z platwi
    stopowych czyli tych na murze czy wiencu lezacych.
    Jesli chcesz zmienic rozstaw tych legarow, to najlepiej wstaw miedzy te
    istniejace dodatkowe, wykonane z cienkich okolo 40 mm dech o szerokosci 15 cm
    przybitych pionowo do platwi stopowych a wiezby nie dotykaj.
    Tu w Hameryce jako izolacje stropowa stosuje sie welne o grubosci 8-10 cali
    czyli 20-25 cm. I to jako termiczna przy nieocieplonym strychu wystarcza.
    Gorzej jest z akustyczna; welna akustycznie izoluje na tyle slabo, ze jak ktos
    po tym drewnianym stropie chodzi i jeszcze gada, to na dole wszystko slychac.
    Pzdr.
    Tornad