  • Data: 2009-01-27 08:44:34
    Temat: Re: Jaka pojemność zasobnika c.w.u. ?
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MichalL <m...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Problem jest następujący. Potrzebna pojemność zasobnika zależy nie tylko od
    > ilości zużywanej wody, ale także od mocy pieca. Im większa tym szybciej
    > nagrzeje Ci wodę.
    > Ale jest drugi problem - piec o za dużej mocy nie będzie najefektywniej
    > działał jako piec CO, bo będzie się często wyłączał. A optymalnie dobrany
    > piec powinien się palić cały czas.
    to chyba troche bardziej skomplikowane - caly czas to on moze palic przy -20,
    a przy +5 to bedzie juz palil ze sporymi przerwami (chyba ze ustawimy
    odpowiednio niska temperature wody). I niestety w praktyce taki caly czas
    palacy kociol bedzie jakby drozszy w uzytkowaniu.

    > Powodzenia w szukaniu złotego środka. Szacuję, że dla 3 osób które nie
    > kąpią się w wannie, a w miarę krótko pod prysznicem i nie maja jacuzzi 120
    > litrów powinno wystarczyć. Kąpiel pod prysznicem to 30-60 litrów wody.
    te 30-60 litrow to na jaki czas jesli liczone? Bo mojej zonie nie raz udalo
    sie prysznicem wykonczyc zasobnik 160l :D Ale fakt, nie w 5 minut.
    Z drugiej strony te 160l wystarcza bez wiekszych problemow dla 5 osobowej
    rodziny (chociaz jesli byloby wiecej to by nie zaszkodzilo)

    pozdrawiam
    Bruno