    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakby ktoś miał wątpliwości co do budowlanki w Polsce
    Date: Tue, 16 Jun 2009 17:04:18 +0200

    rpdrobny wrote:

    > Idiotą być nie może, ale często za idotę go biorą.
    > Wyobraź sobie, że inwestor nie ma bladego pojęcia o budowaniu (Pani
    > Kazia dla przykładu) i rzeczona Pani Kazia staje przed dylematem:
    > projekt albo opinia wykonawcy?
    > Co ma wybrać, kogo posłuchać?
    > Pani Kazia powie trzymajmy się projektu, chłop co projektował ma
    > pieczątke i pewnie nia ja pierwsza ten dom (czy cokolwiek) buduję, a
    > tyle złego mówi się o wykonawcach, że z "łapanki", że knocą, że
    > oszczędzają. Wiekszość wykonawców powie OK. Jest projekt, nie zgadzam się
    > z nim,
> [...]

    raczej zacząć egzekwować odszkodowania od projektantów za błędy.

    Sporo budów widziałem i nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją aby projektanta
    wzięto za dupę za spierdzielone projekty, wszyscy chodzą wokół nich jak koło
    zgniłego jaja. Jak by jedno czy drugie biuro projektowe zapłaciło te kilka
    dzieisą tysięcy czy więcej za roboty dodatkowe wynikające z często
    oczywistych błędów projektowych to by sie zaczęli starać.

    efewktywnei w biurach projekty robią jacyś studenci a uprawnienia ma tylko
    ten co podbija pieczątki, miałem już lepszy numer nie udało sie nam znaleźć
    tego co podpisał sie pod projektem, ślad po facecie zaginął, kiedyś pracował
    teraz sie zwolnił i nikt nei wie gdzie sie podział :)