  • Data: 2009-09-16 12:22:35
    Temat: Re: Jaki nawilżacz powietrza ?
    Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krzysiek pisze:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się nad kupnem nawilżacza powietrza .Znalazłem takie 2 modele;
    > Konfor SPS 828 nawilżacz ultradźwiękowy
    > (http://www.euro.com.pl/nawilzacze/konfor-sps-828.bh
    tml ) i DeLonghi VH 400
    > nawilżacz parowy (http://www.euro.com.pl/nawilzacze/delonghi-vh-400.b
    html )
    > .
    >
    > Nawilżacz parowy ma moc aż 400 W ,ale można tam dodać olejki eteryczne ,
    > ultradźwiękowy ma moc 25 W , ale tu nic nie pisze o olejkach eterycznych
    > .Tak sobie myślę , że możliwość dodania olejków to przyfatna funkcja .
    > Który polecacie , a może jest inny model wart zakupu ?

    Na pewno parowy jest zdrowszy, chociaż prądu ciągnie kilkakrotnie
    więcej, niż ultradźwiękowy. Z parowego wydostaje się tylko para wodna
    plus ew. olejki, a z ultradźwiękowego wszystko, co jest w wodzie
    rozpuszczone (kamień) i co się w niej zalęgło (bakterie, grzybki).
    W każdym bądź razie, jeśli woda stoi w pojemniku kilka dni, względnie
    pojemnik nie jest regularnie dezynfekowany, to taka np. legionella ma
    idealne warunki do rozwoju. No i ten pył kamienny na wszystkich meblach.
    Mój nawilżacz ultradźwiękowy już parę lat leży w piwnicy. Na szczęście
    dzieci już duże a w domu ostatnio nie jest bardzo sucho, więc nie mam
    potrzeby używania, ale jak bym miał kupić dzisiaj, to bym wybrał parowy.

    Witek