eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-26 09:19:38
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Fakty są takie że ci co mają went grawitacyjną to mają pozatykane
    >nawietrzniki albo ich wcale nie mają :), przez co na pewno mają mniejszą
    >wymianę powietrza niż zalecana, efektem czego jest zwiększona wilgotność,
    >szczególnie odczuwalne jest to w blokach.

    Ja z kolei zauwazyłem że ci co maja wentylacje mechaniczną to ja dla
    oszczednosci często wyłączaja.
    Byłem własnie w poniedziałek u znajomych: dom wybudwoany rok temu, went
    mech+reku. Gadam z nimi o tej wentylacji: z poczatku jak sie wprowadzili
    chodziła non stop, teraz włączaja ja sporadycznie, w ramach oszczędności
    pradu. Zaduchu ani wilgoci żadnej nie było czuc to fakt. Potwierdza to moje
    obserwacje i zreszta tu na grupie tez padaja takie opinie że kubatura robi
    swoje.
    W domu tym pomimo niedziałającej wentylacji było komfortowo. Moze to dzieki
    trójce dzieciaków które kilka razy na godzine otwierały drzwi tarasowe
    wybiegając/przybiegając z podwórka. Oczywiscie prosze nie wyciągac wniosków
    że twierdze ze wentylacja jest wcale niepotrzebna ale uwazam ża mity
    stwierdzenia że grawitacyjni to maja zaduch wilgoś itp. Podczas normalnego
    uzytkowania domu jest sporo "okazji" aby swieże powietrze dostało sie do
    środka. W blokach to faktycznie mniejsza kubatura i może byc mniej
    komfortowo, chociaz moje mieszkanie w bloku 40mkw nie ma zadnego nawiewnika
    i wilgoci zaduchu, ani grzyba tam nie zobserwowałem

    >W went mechanicznej jak już ktoś na to wyłoży kasę to i jej używa, może
    >nie na full ale na ćwierć gwizdka ale zawsze, ,

    Bardzo czesto sie jej nie używa bo wentylatory itp. prad ciagną;))
    >i nawet tak używana ma znacznie lepsze parametry odgrawitacyjnej tzn ilość
    >wymian powietrza

    Teraz na topie są tezy że mech ma mniejsza ilośc wymian jak grawitacyjna.

    > i odzysk ciepła który powoduje że zamiast np -20 z kratki leci nam 13-17
    > st, co jest lekko >odczuwalne pod samą kratką.

    Te minus 20 to ekstremalnie i kilka dni w roku.

    >Także zalety went mech są bezsprzeczne, a koszty jej można obniżyć nie
    >budując kominów wentylacyjnych które też kosztują i zajmują miejsce w domu.

    Koszt kominów wentylacyjnych jest znikomy(ale jest to fakt) a z tym
    zajmowaniem miejsca to mit
    I piszesz to Ty któremu sporo miejsca zajmuje szacht na skrętki;)))

    Krzysiek