eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-27 20:36:55
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 21:14, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale skoro spytales to odpowiem. Mam cztery kominy, mialo byc piec, ale jeden

    O w morde.. To odpowiedz sobie teraz szczerze, gdybys od samego
    poczatku zalozyl, ze bedziesz mial wentylacje mechaniczna i tylko
    jeden kanal spalinowy do kominka. Ile bys oszczedzil rezygnujac z tych
    trzech pozostalych kominow? Ja tak mam - jeden maly komin (jeden kanal
    spalinowy do kominka, jeden "wentylacyjny" na okablowanie z dachu -
    anteny WiFi, tv etc i trzeci wentylacyjny... nieuzywany, zaslepiony i
    niepotrzebny). Dodatkowe oszczednosci eksploatacyjne wynikaja z braku
    tego mega-mostka cieplnego dla pomieszczen znajdujacych sie na
    poddaszu.

    Co do zamiennikow - zdajesz sobie jednak sprawe, ze taka wywiewka
    wentylacyjna w dachowce dwie stowy kosztuje ? :) Dobrych kilka takich
    by trzeba dac. No i IMHO nie zawsze uzyskasz tym prawidlowy ciag
    (szczegolnie dla pomieszczen na poddaszu). W mojej okolicy nikt nie
    zastepuje kominow tymi wywiewkami. Wszyscy buduja wielkie kominy..
    Oczywiscie ci, ktorzy nie maja wentylacji mechanicznej.

    Tak tylko lekko naciskam, jak mamy byc obiektywni to przedstawic
    trzeba wszystkie za i przeciw, po obu stronach :) Jak czasem slysze
    argumenty, ze went. mechaniczna z rekuperatorem to 20k pln, a
    grawitacyjna jest za darmo, to mnie poprostu sciska;) Prawda taka, ze
    mozna zblizyc sie do mechanicznej z porzadnym rekuperatorem za 4-5k
    pln, planujac wszystko juz w fazie projektu. Plus GWC ~2k pln i mamy
    zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
    jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.