eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Date: Thu, 27 Jan 2011 23:11:04 +0000 (UTC)
    <op.vps2z9qu1cvm6g@jk-laptop> <ihji7m$7ed$1@inews.gazeta.pl>
    <ihjmbu$2jn$1@news.onet.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <ihk1df$l8m$1@news.onet.pl> <ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl>
    <ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl> <4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihktpp$g72$1@news.onet.pl> <4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihngdv$cg9$1@news.onet.pl> <op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop>
    <ihoovb$lf3$1@news.onet.pl> <op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop>
    <9...@i...googlegroups.com>
    <ihpus1$fsm$1@news.onet.pl>
    <3...@l...googlegroups.com>
    <ihsept$erp$1@news.onet.pl>
    <a...@b...googlegroups.com>
    <ihsjn7$2p8$1@news.onet.pl>
    <4...@f...googlegroups.com>

    > Tak tylko lekko naciskam, jak mamy byc obiektywni to przedstawic
    > trzeba wszystkie za i przeciw, po obu stronach :) Jak czasem slysze
    > argumenty, ze went. mechaniczna z rekuperatorem to 20k pln, a
    > grawitacyjna jest za darmo, to mnie poprostu sciska;) Prawda taka, ze
    > mozna zblizyc sie do mechanicznej z porzadnym rekuperatorem za 4-5k
    > pln, planujac wszystko juz w fazie projektu. Plus GWC ~2k pln i mamy
    > zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
    > jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).
    > pozdr.

> [...]
    Pzrestań sie wyglupiac z oszczednosciami. One zwyczajnie nie istnieją.
    Wynajmuje pomieszczenie w starej fabrce. Wlaściciel oszczdza na ogrzewaniu.
    Dogrzewam się termowentylatorem. Takim za 4 dychy z marketu. Ma 2kW, śmiglo z
    15 centymetrow srednicy. Przelatuja pzrez niego ogromne ilosci powietrza przez
    godzine. Z 30cm od wylotu reki nie utrzymasz bo powietrze parzy. A z drugiej
    strony ma byc rekuperator niby odzyskujacy 99,5% ciepla ( niedlugo w reklamach
    tak napiszą) i z wylotpw do ponieszczeń bździ zimnym bo mającym 15 stopni
    powietrzem. Jak jest róznica temperatur mniejsza niż 10-15 stopni to w
    bilansie cieplnym straty na silnikach mogą być głównym żrodlem ciepla. Latem
    też. Rekuperator to taki troche działąjący magnetyzer do samochodu. Rożni się
    tym że efektow dzialania magnetyzera jeszcze nikt się nie dopatrzył a efekty
    działąnia rekuperatora są. Ale nie rekompensują one w zaden sposób wydatkow.