eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-28 12:40:14
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.vp0n24qn1cvm6g@jk-laptop...
    Dnia 28-01-2011 o 11:25:44 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    >I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
    >Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
    >dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
    >Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni

    Pewnie ze tak. Ale dzięki takim dyskusjom na tej grupie Ci wszyscy którzy
    ew. rozpoczynaja budowę mają szanse poznac argumenty za i przeciw. Bo jak
    wejdą do sklepu to sprzedawca im marketingowo wyliczy 80% oszczedności na
    opale, zwrot w ciagu dwóch lat a instalacje sprzeda im za 20-25tys zł.
    A tak różowo nie jest. To samo z tym konmfortem- latem ok jak jest chłodniej
    dzięki went mech to możemy mówicic o komforcie. Zima róznić nie ma pomiedzy
    domami z grawitacyjna czy mechaniczna.

    >A czy ma się zwracać? uważam że może ale nie musi, w dobrze zrobionym
    >(ocieplonym)
    >domu gdzie jest projektowany od początku to się zwróci.

    Tylko że im lepiej ocieplony dom tym mniejsze zużycie energi na jego
    ogrzanie więc i oszczedności roczne mniejsze. Adamowi się zwróci w ciagu 2
    lat bo grzeje prądem w I taryfie i za sezon płaci 8000zł. Więc kWh kosztuje
    go 0,5zł A jak założy pompe ciepła i koszt ogrzewania spadnie mu 10 razy
    czyli kWh kosztować będzie 0,05zl to oszczędzone 5tys kWh przyniesie mu
    "oszczędnosci" 235 zł rocznie

    >A dla malkontentów, czy instalacja np centralnego odkurzacza
    >czy kominek w salonie wam się zwraca? nie, bo to część
    >instalacji/wyposażenia
    >która ułatwia/poprawia życie i nikt nie robi jej pod kątem zysków,
    >tymczasem w przypadku reku jest to możliwe.

    Ale nie wszedzie i nie dla wszystkich

    >Dobra sądzę dość już napisałem i tyle by było w tym temacie.

    Krzysiek