  • Data: 2011-08-04 08:57:51
    Temat: Re: Jaki piec i jaki zbiornik CWU?
    Od: "Amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Ja chcę wziąć taki 19-21kW bo ma jeszcze zagrzać zbiornik na wodę
    > (150L albo większy). Większy trzeba rzadziej podkładać, a chcą palić
    > głównie drewnem sezonowanym 2 lata. Brat uważa że mniejszy (14-16KW)będzie
    > lepszy bo będzie chodził w większych temperaturach, i

    to jaki mocny kocioł zależy od wielu czynników, tego jakie okna, jak ciepły
    dom itp
    przy super ocieplony liczyc mozna realnie od 80W na m2 do starych budynkow
    nawet do 160W na m2.

    Moc kotła = powierzchnia [m2] × 60-80 [W] (przy nowym budynku) dla
    przykładu 150 m2 × 60-80 W = 9000-12 000 W. Z orientacyjnych wyliczeń
    wynika, że kocioł do ogrzewania takiego domu powinien mieć moc 9-12 kW.
    Warto uwzględnić jeszcze dodatek na c.w.u. - 0,25 kW/osobę.

    tak mowi teoria

    a dla starych budynków liczyc mozna nawet do 160W na m2 taki jest Wasz dom

    jak bedziesz mial 19kW to tez będzie ok

    dla przykładu u siebie dla domku ok 200m2 mam 26kW dom nowy i sprawdza się
    bardzo dobrze.

    > 2. Czy zbiornik na CWU przy 4 osobach 150L wystarczy? Ja mam taki ale przy
    > kotle gazowym, ale tam woda co chwile się dogrzewa a w takim z piecem to
    > może trzeba większy?

    jak lubicie się kąpać to mało może być, wziąłbym 200l
    mam 200l dla 3 osob i nie zabrakło jeszcze, znajomy ma 120 dla 3 osobo i
    brakuje

    > Piec chcemy kupić taki do 3000-3500zł z wentylatorem i sterownikiem.
    > Coś takiego tylko pewnie firmy dostępnej u lokalnych sprzedawców.
    > http://allegro.pl/kociol-kotly-piec-piece-19kw-140m2
    -3-kanaly-pompa-i1728897513.html

    nie lepiej z podajnikiem i zrobić otwartą instalację, wówczas do kotłowni
    zaglądasz co kilka dni
    o ile masz zamiar palic np miałem, bo jak samo drewno to ok, ponadto taki
    kocioł nie zagotuje wody,
    chociaż bys sie starał to cięzko :)

    pozdrawiam