  • Data: 2018-01-09 15:02:50
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O propagacji można długo, ale akurat na tej grupie warto napisać o jednym.
    > "Mam drewniane stropy, więc powinno działać bez przeszkód" -- często się
    > coś takiego słyszy. A to tylko wierzenie ludowe. Częstotliwość 2,4 GHz,
    > ta sama co w kuchenkach mikrofalowych, dobrze jest pochłaniana prze wodę
    > (w kuchence energia fali grzeje bigos). W drewnie zawsze jest wilgoć,
    > tłumienie wychodzi spore. Za to sucha skała krystaliczna może być bardziej
    > przezroczysta.

    Dla laików to może taka skrótowa ściąga w kwestii "zasięgu" różnych
    sieci WiFi (od największego zasięgu do najgorszego):
    - 2,4 GHz 801.11b (maks. 11 mbps),
    - 2,4 GHz 801.11g (maks. 54 mbps),
    - 2,4 GHz 801.11n (maks. 150/300 mbps - w zależności od ilości kanałów),
    - 5 GHz

    Jak zależy na zasięgu, a niekoniecznie na prędkości, to można spróbować
    przełączyć się na wolniejszą sieć G. Zwykle radzi sobie lepiej z
    przenikaniem przez różne ściany niż Nka.

    Pzdr

    --
    /__/_* /