    From: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki zbiornik hydroforowy
    Date: Tue, 10 Aug 2010 16:29:35 +0000 (UTC)

    Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik adam napisa=B3:

    > Zbiornik hydroforowy spe=B3nia dwie osobne funkcje: Zbiornika buforowego =
    >
    > utrzymuj=B1cego ci=B6nienie w sieci w czasie kiedy pompa nie pracuje i=20
    > podaj=B1cego wod=EA do czasu startu pompy oraz zbiornika magazynowego=20
    > gromadz=B1cego zapas wody na okoliczno=B6=E6 niemo=BFno=B6ci uruchomienia=
    > pompy=20
    > (np. brak zasilania).
    >
    > Przy wyborze pojemno=B6ci najistotniejsze jest okre=B6lenie pewno=B6ci=20
    > zasilania w stosunku do niezb=EAdno=B6ci wody w kranie. Je=B6li woda jest=
> [...]
    U mnie musi nastapic wymiana hydroforu.Dotychczasowy 300l gdzies górą
    puszcza powietrze i trudno to nawet zlokalizować.Ma tak z wyliczeń ponad 25
    lat i zasłuzył sobie na odpoczynek- spadek cisnienia... Ponieważ mam
    odżelaziacz z zasysaniem powietrza(via inżektor) rodzi się mi pytanie: czy
    musi być zbiornik tradycyjny czy moze być z przeponą? Powietrze zasysane ma
    za zadanie wytrącać żelazo z postaci dwu- do trójwartosciowej i te brudy
    zatrzymaja sie na dole zbiornika. Czy w takim wypadku przepona wytrzyma i
    jak długo..?
    Pozdrawia~M