    From: "Piotrek" <...@...ru>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jakie kable położyć
    Date: Sat, 28 Mar 2009 22:58:01 +0100

    > Przeciągałeś kiedykolwiek kable w ten sposób ?
    > Bo z tego co piszesz to wnioskuję, że nie miałeś nigdy doczynienia
    > praktycznego, a Twoje porady są czysto teoretyczne.

    mnie to tez tak wyglada ;)
    teoria teoria a praktyka praktyka, przeciaganie kabli to nigdy nie jest
    latwa robota i nigdy nie wiadomo jak sie skonczy. bywa przypadek ze kabel
    utknie i nie mozna go ani w jedna ani w druga storne ruszyc.
    itd itp, przypadkow moglbym opowiedziec mnostwo ....

    kable przeciagac mozna w miare pewnie jedynie na prostych odcinkach.
    wszelkie luki, zakrety itd itp powoduja ze jest to bardzo skomplikowane i
    moze sie nie udac.

    wiele rowniez zalezy od kabla jaki przeciagami

    > Wracając do smarowideł. Jak sobie wyobrażasz smarowanie przewodów oraz
    > peszla ?

    ja moczylem(raz bylem zmuszony taka metode stosowac) kable w miejscu gdzie
    zaczynalem wciagac kable :)
    jedna osoba moczy obficie(rekami, gabka) kable a druga je wciaga.
    3-4 podejscia mialem i wreszcie mi sie udalo te cholerne kable przeciagnac,
    ale robilem to woda z mydlem(mysle ze po wyschnieciu to juz sie to trzyma w
    tym peszlu na wieki :)
    co do oleju to slyszalem rozne historie od innych instalatorow i mimo ze na
    pierwszy rzut oka wydaje sie olej dobrym rozwiazaniem to powoduje podobno
    zakleszczanie sie kabla w peszlu :) i pozniej nie idzie go ruszyc w zadna
    strone.
    tak czy inaczej ja tego nie stosowalem wiec sie nie wypowiem.

    --
    pzdr
    piotrek