    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie macie doświadczenia z światłem LED w domach?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 20:09:08 +0200

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:imq54g$p1k$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ledy to faktycznie taka oszczędność? 7x3W
    > 21W, to 1 energooszczedna przypadkiem nie da mi podobnego swiatła?
    > Czy nie wyjdzie na to samo? A może będzie mocniejasza ale da więcej?

    Wszystko zalezy, ale swietlowki takie doskonale tez nie sa. Nie mozna ich
    montowac byle gdzie, najlepiej jak swieca sie dlugo. Ledy moga raczej
    zastapic halogeny z odblysnikiem. Zastapienie zwyklej zarowki wyjdzie tak
    sobie.

    > efekt - nie taki jak się spodziewałem.
    >
    > Jakie wy macie doświadczenia?

    Rozne sa te ledy. Widzialem fajne SMD swiecace bardzo przyzwoicie. Mialem
    wrazenie, ze spokojnie zastapic moga sporej mocy halogeny. Sam uzywam 3 x
    power led bo bardziej mi sie podobaja. Przy nich SMD wygladaja jak
    polprodukt, ale maja drobna wade - bardziej skupiaja swiatlo. Mi akurat o to
    chodzilo, wiec jest OK. Innym rozwiazaniem sa paski ledowe showane gdzies w
    podwieszeniach. Jak dotad wszystkie musialem sciemnic bo robily za
    podstawowe lampy.

    Pozdro.. TK