  • Data: 2012-02-09 01:12:35
    Temat: Re: Jakie macie temperatury na rekuperatorze?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > Zwykla nagrzewnica - np. z Promontu. Nagrzewnica to ok 1,2-1,5k pln.
    > Do tego pompka i 100mb rury PE25 zalane glikolem i zakopane 1,5mb pod
    > ziemia.

    No tak, ale jaką powierzchnię wymiany ma taka nagrzewnica ?
    Z jednej strony wpada na nią powietrzę -20... i zaraz wychodzi +5 ?
    Musiałbym to zobaczyć :) Nie mówię, że tak nie jest...
    I jak duży taka nagrzewnica stawia opór ?
    Złoże GWC.. takie kamienne, może dodatkowo nieco nawilżać mroźne
    suche powietrze (wilgocią, jaką zbierze podczas letnich miesięcy,
    ewentualnie zawsze może być dodatkowo zraszane)

    > A ocieplajac dom od wewnatrz - pomiedzy warstwa styro, a murem jest
    > zimno (sciana przemarza) i ciemno - i rosnie syf niemilosierny!
    > I co Pan nam zrobi ? ;-)

    Hehe... no Adamie :) owszem :) ale syf niemiłosierny rośnie
    szczególnie szybko w miesiącach letnich :) kiedy nagrzana od
    słońca ściana (i od wewnątrz) przez wiele miesięcy ma temperaturę
    20-25 i więcej stopni.

    Poza tym, jak masz ocieplone fundamenty (ale tak poniżej powierzchni
    gruntu)... to mogę się założyć, że jak oderwiesz płytę styropianu
    od muru, to "syfu niemiłosiernego" tam nie uświadczysz :)

    > Rozwine kabelek to zapodam! Nie wiem czy dzisiaj dam rade bo mnie
    > zonka goni do roboty jeszcze za chwile :-) Sam jestem ciekaw bo po
    > urlopie tam nie zagladalem.

    Czekam zatem z zapartym tchem. I obecnej podaj temp DZ.
    Moja chałupa przemarzła na wskroś ;) Żonkę z dzieciakami wysłałem
    do teściów do ciepłego bloku na przedłużone ferie ;)

    > A urlop - super [...]

    A no to świetnie :) Gratulacje :)

    Aleksander_