    From: "Bartek" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie przewody wyprowadzić i gdzie?
    Date: Thu, 25 Mar 2010 08:54:20 +0100

    Witam
    No tak, ale gdybym wiedział co i gdzie bedzie to bym nie pytał, narazie chce
    się jakoś zabezpieczyć. ale spróbuje doprecyzować/

    > Na przykładzie bramy i furtki zobacz ile masz opcji:
    >
    > - oświetlenie bramy (sterowane ręcznie lub autonomicznie)
    Zakładam że sterowane ręcznie, ale np. jak zapomne włączyć chciałbym żeby
    automaatycznie się załączało.

    > - oświetlenie dojazdu lub dojścia (sterowanie j.w)

    myśle że ręcznie

    > - numer policyjny (załączany j.w.)
    a co to jest bo nie bardzo rozumiem?

    > - instalacja przeciwzamrożeniowa / rozmrożeniowa (sterowanie j.w)
    taką instalację chce zrobić tylko na schodach wejściowych, ręcznie włączana.
    A automatycznie to jak, jak bedzie ujemna temp to ona się włączy?

    > - domofon lub videodomofon (analogowy lub cyfrowy)
    Tu to nawet nie wiem co wybrać, jaka różnica jest miedzy analogowym i
    cyfrowym?

    > - napęd sterujący bramą
    brama napewno będzie na pilota

    > - kontaktrony lub czujki do systemu alarmowego
    a gdzie takie czujniki powinny być na zewnątrz - możecie podpowiedzieć?

    > - bariery podczerwieni do systemu alarmowego i/lub do automatyki bramy

    gdzie i ile powinienem przewodów do tego wyprowadzić?

    > - minotoring CCTV

    narazie nie planuje, ale jeśli w przyszłości chciałbym to zamontować to
    gdzie warto wyprowadzić przewody?

    > Tyle opcji a i tak na pewno nie wyczerpałem tematu. Nikt tu nie jest
    > wróżką. Zaprojektuj sobie co chcesz lub musisz w tych miejscach mieć i
    > stosownie do tego projektu wykonaj okablowanie bo to sie także przekałada
    > m.in. na ilość obwodów i zabezpieczeń w rozdzielni, wyprowadzenie
    > przewodów do centrali alarmowej itp

    Czyli najlepiej bedzie wybrać wszystko zanim bede robił instalacje tak?
    hmm, może sie nie udać
    Pozdrawiam
    Bartek