    From: "Szolek" <m...@n...gmail.com.wytnij.to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Date: Fri, 23 Sep 2011 16:33:29 +0200

    Hej!

    Ja kolego kupiłem kominek od miejscowej firmy produkującej kotły CO.
    Kominek bez wodotrysków, wynalazków etc. Sterownik najprostszy od
    kotła CO co by tylko włączał pompę gdy temp osiągnie 45C na kociołku.
    Za pomocą wymiennika mam rozprowadzone ciepło po całym domku (240m2).
    Gdy kominek przygaśnie, a w domku za zimno, to automatycznie włącza mi się
    gazówka by podciągnąć temperaturę. Kominek mam już 3 sezon, teraz
    4 przede mną.

    IMO patrz na grubą blachę, serwis itp. Mnie tylko brakuje odpowiedniego
    złącza
    do podejścia ze świeżym powietrzem z zewnątrz. Gdybym to miał,
    to zainstalowałbym tam rurę z przepustnicą do automatycznego sterowania
    powietrzem względem temp na kociołku.
    Podejrzewam, że firma w której kupowałem kociołek, bez problemu zrobiłaby
    taki
    czar wg moich zaleceń. Ale śpieszyło mi się i...
    Lecz i tak nie narzekam. Zimą spalam gazu za 400pln plus 1m3 drewna.

    Szolek