  • Data: 2011-09-27 12:13:18
    Temat: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaką kubaturę grzejesz?
    > Ja mam CTMa 18KW i 700 kubików do ogrzania - myślę, że wystarczyło by o
    > wiele mniej tych KW.

    ja mam 18kW na 500 i trochę m3, uważam, że jest w sam raz... mówię o
    kominku z płaszczem jako jedynym źródle ogrzewania...

    > CTM nie ma szamotu ale zastanawiałem się właśnie nad wyłożenie go od
    > środka - miejsca wystarczy, a czy poprawi to jeszcze sprawność - byłby
    > to jakiś dodatkowy bufor ciepła.

    za dużo to nie da, może poprawić "wygląd" ognia, ale osłabić wydajność
    płaszcza...
    BTW kominek z płaszczem, jako, że trudno go "wyregulować" czyli żeby
    pracował z jednakową mocą cały czas, potrzebuje jakiegoś bufora,
    chociażby w postaci podłogówki, a najlepiej duuuży zbiornik, wtedy
    uniezależniasz pory palenia od pór grzania

    pozdrawiam
    s_13