    From: shaman <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Date: Wed, 5 Oct 2011 06:25:17 -0700 (PDT)
    <j6fkbn$c74$1@news.onet.pl> <j6foth$tn5$1@news.onet.pl>
    <4...@q...googlegroups.com>
    <j6frvf$a0e$1@news.onet.pl>
    <1...@x...googlegroups.com>

    On 5 Paź, 09:23, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    > On 4 Paź, 22:57, "Kris" <k...@W...PL> wrote:> >Użytkownik "s_13"  napisał
    w wiadomości grup

    > to co zacytowałeś, dotyczy warunku zabezpieczenia
    > przeciwporażeniowego, a ja mówię o zabezpieczeniu przeciwpożarowym...
    >
    > z poradnika moellera:
    > "9. Projekt instalacji elektrycznej
    > 9.1 Przedmiot opracowania
    > Przedmiotem opracowania jest przykładowy projekt instalacji
    [...]
    > "9.4.8 Zabezpieczenie przeciwpożarowe instalacji
    > Do zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji budynku przyjęto
> [...]

    Jednym slowem na pytanie: "dlaczego zastosowales ta roznicowke"
    odpowiadasz "bo moeller tez tak zrobil". Nie jest to zle podejscie bo
    moeller na pewno nie robi czegos, co moze zaszkodzic.. pytanie tylko w
    czym to jest pomocne co moeller zrobil? Firmie jest to oczywiscie
    pomocne w zwiekszeniu sprzedazy (dosyc drogiego przeciez elementu),
    ale w czym to jest pomocne nam klientom? Tego pewnie nie wyjasnisz, bo
    nie opierales przy wyborze takiego rozwiazania na swojej wiedzy tylko
    na zaufaniu do moellera. Absolutnie tego nie potepiam, dziwie sie
    tylko ze z taka zaciekloscia bronisz rozwiazania, ktore moze okazac
    sie zupelnie na wyrost.

    Zacytuje z tego samego poradnika moellera (str. 18 - pomiedzy
    rysunkami 1/3/4 i 1/3/5):
    "Jeżeli z jednej rozdzielnicy są zasilane obwody z wyłącznikami
    różnicowoprądowymi i obwody bez takich wyłączników, to może zachodzić
    konieczność zainstalowania jeszcze jednego wyłącznika
    różnicowoprądowego, obejmującego ochroną wszystkie obwody z
    rozdzielnicy. W takich przypadkach stosuje się wyłącznik selektywny,
    oznaczony symbolem S, o znamionowym prądzie różnicowym 100 lub 300 mA
    i wydłużonym czasie działania. Taki wyłącznik pełnić może wówczas
    również funkcję wyłącznika przeciwpożarowego."

    Mozna wiec domniemywac, ze moeller w swoim projekcie przyjal takie
    dodatkowe zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktos dolozyl do niego cos
    od siebie. I chyba to wszystko w temacie.

    PZDR
    Shaman