    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jej wysokosc pianka
    Date: Fri, 23 Sep 2011 13:40:02 -0700 (PDT)

    On Sep 23, 7:28 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy nie macie czasami wrazenia, ze wykonawcy naduzywaja pianki
    > poliuretanowej/montazowej i ze w ogole pianka ostatnio kroluje w
    > budownictwie?
    >
    > Jakos nie wierze w calkowita nieszkodliwosc tego typu srodkow stosowanych
    > we wnetrzach mieszkalnych i chcialbym wiedziec, jaka mam alternatywe.
    >
    > Czego sie uzywalo 20-30 lat temu, zanim to swinistwo stalo sie powszechne?
    > Kitu szklarskiego, gipsu, klejow?

    Pianka to efekt tego ze buduje sie szybko (co nie jest zle) i
    chaotycznie (i to jest zrodlo problemu). W rezultacie otwory okienne
    nie sa dopasowane do okien i okno zamiast trzymac sie na elementach
    muru wisi na piance. Tyle dobrze ze dla ulatwienia sprawy sie podklada
    pod rame jakies podkladki zeby calosc jakos stala.
    I o ile przy oknach to jeszcze ujdzie (o ile nie sa pancerne czy
    wzmacniane folia) to montaz drzwi zewnetrznych w ten sposob jest
    glupota. Wewnetrzne niech sobie beda na piance, jak sie zonie ubzdura
    ze teraz to by chciala to jezioro tam a ten pagorek tu to usuniecie/
    przesuniecie dzwi wewnetrznych nie bedzie problemem.

    Czyli pianka jest ok byle nie za duzo i nie tam gdzie wymagana jest
    wytrzymalosc.
    A co do klejenia pianką to mozna ale ja wole jednak przykrecac lub
    murowac.