    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 9 Jan 2013 03:19:44 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jeszcze o śmieciach
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 19:25:47 UTC+1 użytkownik Bogdan napisał:
    > W dniu 2013-01-08 17:21, Kris pisze:

    > I tak wciąż mnie ciekawi według czego ustalą ilość osób? Orzeczenia?

    Tak. Oswiadczenie.

    > To w twoim przypadku znajdą się tacy co wykażą od 3 do 1 osób, a i tacy
    > od zera też się znajdą, bo wyjdzie im, że to oszczędność, a śmieci dalej
    > wywalą do lasu.

    Ciekawy jestem jak z tym "zerem" bedzie - moze kaza jakies dodatkowe wyjasnienia
    skladac gdzie sie faktycznie mieszka? :) U nas postraszyli na stronie miasta, ze za
    skladanie falszywych zeznan grozi kara z jakiegostam paragrafu i tyle :) Zreszta
    zaraz zyczliwy sasiad podkabluje ze ktos mieszka, a za smieci nie placi (bo smieciara
    nie odbiera od niego z domu). Teraz to nie jest takie proste do udowodnienia bo ktos
    moze placic za kubelek 120l / 3 m-ce, a generowac 500l / mc naprzyklad. Jak bedzie
    musial placic bez limitu smieci to mu sie nie bedzie chcialo jezdzic do lasu :)

    > Drugie co mnie wciąż zastanawia i nikt nie potrafi odpowiedzieć to co
    > ustawa i pochodne rozumie przez śmieci segregowane. Bo wszystkiego
    > posegregować nie sposób.

    Nie segregowales smieci dotad? Proste - puszki/plastiki i drobny zlom do zoltego,
    kartony i papiery do niebieskiego, szklo do zielonego. Jak ktoras z tych rzeczy
    znajdzie sie w normalnym worku - znaczy ze nie segregujesz. Trudne do udowodnienia
    (smieciarze beda otwierac worki!?) ale definicja jest prosta :)

    > Zatem jeśli niższa stawka jest za segregowane to za co będę płacił.
    > Za każdy worek segregowanych mam płacić? Wyjdzie majątek.

    Placisz pare pln MNIEJ za smieci, jezeli je segregujesz. Nie placisz za nic
    dodatkowo. Segregujesz = placisz 10 pln / osobe, nie segregujesz = placisz 14 pln /
    osobe. Mnie bardziej interesuje kto i za ile bedzie te worki dostarczal. Ja mam teraz
    worki do segregacji za darmo.

    > Bo w tym miesiącu będzie 1 worek tworzyw, 1/2 worka papieru i 1/2 kubła
    > komunalnych - znaczy posegregowałem, a za miesiąc 1/4 tworzyw, 0 i 3
    > komunalnych - dalej płacę za segregowanie czy już za niesegregowane?

    Jezeli w worku komunalnych nie bedzie rzeczy ktore nadaja sie do segregacji to
    oczywiscie nie lamiesz umowy i caly czas placisz jak za segregowane. Jak do
    komunialnego wrzucisz sloik ktory nadaje sie do segregacji - lamiesz umowe. To jest
    akurat proste i zrozumiale :)
    pozdr.

    --
    Adam