  • Data: 2010-09-21 18:56:44
    Temat: Re: Kabel zasilający w pętli. Można?
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-21 10:08, marko1a pisze:
    > Użytkownik "Paweł Hadam" <hmpawel.@.gmail.com> napisał w wiadomości
    >
    > Coś ci się pofajdało. Możesz rozwinąć tą myśl?
    >
    > Marek

    Nie widzę innego sposobu na zdalne zaindukowanie większego napięcia w
    pętli niż w przypadku pojedynczego obwodu. Pole magnetyczne mające
    źródło z dala od pętli zaindukuje napięcia zgodne zwrotem w równoległych
    odcinkach pętli, więc wystąpi efekt równoległego połączenia jednakowych
    ( w przybliżeniu) źródeł napięcia. Może powyższe określenie nie było
    zbyt trafne, ale chodziło mi o takie umiejscowienie pioruna, które
    wyindukuje napięcia o przeciwnych zwrotach w naprzeciwległych częściach
    pętli, co spowoduje ich dodanie puszczenie z dymem obwodu pętli wskutek
    prądu powstałego w ten sposób zwoju zwartego.